خزعل خواجه در نشست هم اندیشی نمایندگان سازمانهای مردم نهاد به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: نقش مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد در حفظ و توسعه عرصه های منابع طبیعی بسیار مهم است .

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ وی گفت : در راستای وظایف اصلی سازمانی این مجموعه که شامل حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری اصولی از عرصه های منابع طبیعی است ، سمن ها می توانند به عنوان بازوهای موثر در بخش های نظارتی و هم در زمینه های عملیاتی اجرایی و اقتصادی کردن طرح های منابع طبیعی نقش آفرین باشند.

 

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پارسیان در ادامه این نشست به نقش مشارکت جوامع محلی و سازمانه های مردم نهاد در حفظ و توسعه منابع طبیعی تجدید شونده تاکید کرد و گفت: هفته منابع طبیعی و فرصت مناسبی است تا اهمیت و ارزش منابع طبیعی و حفظ و نگهداری از این منابع خدادادی با استفاده از شیوه های آموزشی و ترویجی در بین اقشار مختلف مردم ترویج یابد.

 

خزعل خواجه با اشاره به اینکه حمایت تشکل های مردمی از منابع طبیعی منوط به هفته منابع طبیعی نیست بلکه در طول سال این آمادگی برای هرگونه همکاری و مشارکت وجود دارد افزود: سازمانهای مردم نهاد به عنوان تسهیل گر ارتباطات و تعامل سازنده بین دستگاههای دولتی و جوامع محلی می توانند زمینه مناسب مشارکتی هر چه بیشتر آنان را فراهم کنند.

 

وی با بیان اینکه دغدغه دوستداران طبیعت حفاظت و توسعه فضای سبز در منطقه از طریق بذر کاری و نهال کاری است، ابراز امید کرد  : با تمهیداتی که این اداره انجام خواهد داد این امر نیز ضمانت اجرایی پیدا می کند .

 

 

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید