الله مراد عفیفی پور روزسه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم اکنون بیش از 56 کیلومتر خط ریلی به منظور جابه جایی بار و کالا در بندر شهید رجایی وجود دارد ، اما اداره کل بنادر به دنبال افزایش این میزان از خطوط ریلی می باشد.
وی ادامه داد: به همین منظور نیز اداره کل بنادر و دریانوردی مشوق های خوبی برای شرکت های بخش خصوصی پایانه دار برای توسعه زیرساخت های شبکه ریلی در محوطه تحت مدیریت آنها در نظر گرفته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه افزایش خطوط ریلی به منظور تسهیل جابجایی کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: سالانه در بندر شهید رجایی بیش از 80 میلیون تن کالا جابجا می شود که حمل بخشی از این کالاها از طریق خطوط ریلی انجام می شود.
عفیفی پور با اشاره به برنامه های این اداره کل به منظور نوسازی خطوط ریلی در بندر شهید رجایی، خاطرنشان کرد: با گذشت 30 سال از عمر این خطوط و همچنین به دلیل تغییر استانداردهای جابجایی کالا، خطوط ریلی داخل بندر طی دو سال آینده و طبق برنامه زمانبندی نوسازی می شود که پیامدهای مثبتی در زمینه ارتقاء ایمنی و بهره وری حمل و نقل را به دنبال دارد.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و 40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید