به گزارش ایرنا فریدون همتی شامگاه سه شنبه در نشست ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی هرمزگان افزود: اصل مبلغ 170 میلیارد نومان است که سه درصد این مبلغ برای هزینه های تعمیر و تجهیز دستگاه های اجرایی، 30 درصد برای خدمات و 67 درصد بقیه برای تکمیل پروژه ها اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی حق ندارند این پول ها را بین تعداد زیادی طرح و پروژه عمرانی پخش کنند بلکه ابتدا باید پروژه های بالای 90 درصد سپس 80 درصد پیشرفت فیزیکی را خاتمه دهند.
وی اضافه کرد: براساس پیش بینی ها با مبلغ یاد شده حدود 300 پروژه عمرانی نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالا تا پایان سال تکمیل می شود.
همتی گفت: قصد داشتم کل 170 میلیارد تومان را برای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام اختصاص دهم که رئیس سازمان برنامه و بودجه بر لزوم توجه به هزینه های تعمیر و تجهیز دستگاه ها و خدمات تاکید فراوانی داشت.
رئیس ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی هرمزگان ابراز داشت: 20 درصد از بخش کمک های فنی و اعتباری را برای تقویت جاهای خاصی که مد نظر داریم کنار گذاشته شده است.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: 2 نوع برنامه شامل برنامه های ملی و استانی اقتصاد مقاومتی برای استان تعیین شده که باید نظارت شود تا به اهداف آنها رسید..
وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از اداره های دولتی استان پرداخت گفت: سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری ابتدا به هرمزگان مراجعه کرده و سپس در استان دیگری همچون فارس و بوشهر سرمایه گذاری کرده که این قابل پذیرش نیست.
استاندار هرمزگان بیان کرد: سرمایه گذار خارجی و داخلی باید مورد تکریم و احترام قرار گرفته و احساس کند همه شرایط مورد نیاز برای سرمایه گذاری در هرمزگان فراهم است و مدیران و اداره های دولتی همراه هستند.
همتی خاطر نشان کرد: شرایط مناسبی در شهرهای استان برای سرمایه گذاران فراهم گردد که آنان به جای سرمایه گذاری در مناطق آزاد کیش و قشم در بندرعباس، میناب، رودان، لنگه و سایر شهرها سرمایه گذاری کنند.
وی با تذکری جدی به دستگاه های صادر کننده مجوز سرمایه گذاری ، گفت: بنگاهی به دست مسئولان گشایش یافته و مشغول فعالیت است اما مجوز نهایی دریافت نکرده که این قابل پذیرش نیست.
همتی بیان کرد: وقتی دستگاه های مجوز دهنده خود اینگونه معطل می کنند سرمایه گذار و بنگاه برای استفاده از تسهیلات سایر دستگاه ها با مشکل رو به رو می شود.
استاندار هرمزگان افزود: اداره ها تا پایان آبان ماه نسبت به تعیین تکلیف همه مجوزهای باقی مانده خود اقدام کنند و بعد از آن هم صدور مجوزی نباید بیش از یک هفته تا 10 روز طول بکشد.
وی خاطر نشان کرد: اگر مجوزی باید از سوی مرکز صادر شود و معطل مانده مدیر مربوطه خود پیگیری های لازم را برای تعیین تکلیف آن انجام دهد.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود به مرکز خدمات سرمایه گذاری هرمزگان در ساختمان بورس و اوراق بهادار بندرعباس اشاره کرد و گفت: این مرکز به سامانه ای تجهیز می شود، که همه تقاضاهای سرمایه گذاری از طریق آن به دستگاه ها و فرمانداری ها متصل می شود.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: دستگاه های اجرایی و فرمانداری هایی که تقاضاها را دریافت می کنند در مدت یک هفته باید پاسخ خود را از طریق همان سامانه ارسال کنند.
وی به موضوع شناورهای صید میگو پرداخت و گفت: اگر کسی مجوز صید با شناورها را گرفته خود باید با آن شناور فعالیت کند و مجوز را به فرد دیگری نفروشد و واگذار نکند.
همتی ببان داشت: اکنون این مورد موجب نارضایتی صیادان شده که باید دستگاه های متولی آنرا بررسی کرده و گزارش دهند و اداره کل شیلات هم به آنان اخطار شدید بدهد..
استاندار هرمزگان گفت: ظرفیت هرمزگان باید در اختیار اشتغال ، اقتصاد و معیشت مردم قرار داشته باشد و تعاونی ها بیشتر در این بخش فعالیت کنند.
وی در خصوص سهمیه 4 کیلومتری هرمزگان در زمینه احداث و بهره برداری از بزرگراه ها در کشور خاطر نشان کرد: این سهمیه بسیار ناچیز است و باید برای افزایش آن پیگیری شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید