سردار عزیزالله ملکی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در بندرعباس اظهار داشت: در همین راستا 369 دستگاه خودرو حامل و فعال در قاچاق مواد افیونی توقیف و هزار و 394 قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و 9 هزار و 23 معتاد بدون مکان و کارتن خواب جمع آوری شدند.
وی با اشاره به افزایش 23 درصدی کشف کالای قاچاق در هرمزگان در این مدت، افزود: در مدت مذکور انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از 160 میلیارد و 26 میلیون تومان در سطح استان کشف شده است.
سردار ملکی خاطرنشان کرد: با تلاش و همکاری ماموران انتظامی هرمزگان در این مدت هزار و 403 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق شناسایی و توقیف شده است.
فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد: در چهار ماهه اول امسال میزان وقوع سرقت در استان هشت درصد کاهش داشته است.
سردار ملکی در بخش دیگری از صحبتهای خود ضمن گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار و یاد و خاطره شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: خبرنگاران در ارتقای احساس امنیت در جامعه نقش مهم و حساسی را ایفا می کنند.
وی همچنین مشارکت خوب خبرنگاران در تعامل سازنده با پلیس را عامل بسیار مهمی در پیشگیری از جرایم و یا کاهش تخلفات ذکر کرد.
فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به جایگاه مهم حرفه خبرنگاری در جامعه، یادآور شد: خبرنگاران در حوزه مطالبات مردم و آگاهی بخشی به آنان در تمام حوزه ها اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نقش کلیدی دارند.
محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان هفدهم مرداد 1377 به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.
17 مرداد هر سال به مناسبت شهادت صارمی در تقویم ملی ایران به عنوان روز خبرنگار و یادآور خبرنگاران شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی داریوش گودرزی، مسعود مشایخی، حسین ضامن، علی نبی پور انگجی، حسین فرهاد کوهپایی، مهدی میرافضلی، سپهدار ساجدی، جاویدالاثر کاظم اخوان و شهیدان عرصه رسانه ای کشور ثبت شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید