غلامحسین شیری  در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل ونقل استان افزود: طبق قرارداد پنج ساله که از مردادماه 95 آغاز شده، باید 1000 کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت می شد که تنها 13 کیلومتر از آن باقی مانده است.
وی بیان داشت: آسفالت 13 کیلومتر راه روستایی هم تا پایان هفته آینده تکمیل می شود که با پایان این پروژه، رکورد سرعت و دقت در ایران توسط هرمزگان شکسته می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان اظهارکرد: روستاهای بالای 20 خانوار جهت تردد و عبور و مرور به نقاط دیگر در استان دارای راه آسفالته می شوند و براساس اولویت تلاش می شود که هیچ راه روستایی بدون آسفالت نباشد.
جمعیت روستایی استان هرمزگان طبق آمارهای موجود با بیش از 786 هزار نفر در قالب 2244 آبادی، 55 درصد کل جمعیت استان را به خود اختصاص داده اما حدود 3700کیلومتر از جاده های روستایی این استان از خدمات امدادی و کنترلی بی بهره است.
استان هرمزگان طبق تقسیمات کشوری شامل 13 شهرستان، 33 شهر و 2244 آبادی است و جمعیتی افزون بر یک میلیون و 578 هزار و 183 نفر دارد که بیش از 53 درصد از کل این جمعیت در روستاهاا زندگی می کنند.
رشد و توسعه هر منطقه، نیازمند ایجاد راه و صنعت راه سازی است و این موضوع در تمام دوره ها، از اصلی ترین مطالبات مردم در سراسر استان و کشور بوده و هست

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید