از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، الله مراد عفیفی پور در همایش حفاظت و امنیت بنادر هرمزگان که با حضور مدیرکل اطلاعات استان و جمع بسیاری از نیروهای حراست بنادر برگزار شد، اظهار داشت: قدرت های بزرگ جهان به دنبال اعمال نفوذ و حاکمیت در خلیج فارس هستند و در این میان بندر شهید رجایی از جایگاه بسیار حساسی برخوردار است.
وی افزود: نیروهای حفاظت و حراست بنادر، چشم های بیدار کشور در حوزه تجارت دریایی هستند که باید نسبت به تهدیدات فیزیکی و مجازی توانمندی و آگاهی خود را افزایش دهند.
عفیفی پور تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش های شبانه روزی، شرایطی امنی در بندر شهید رجایی فراهم شده و هزاران نفر در این مجموعه بزرگ اقتصادی با آرامش مشغول به فعالیت هستند.
مدیرکل اطلاعات هرمزگان نیز در این نشست به تشریح شرایط حساس منطقه در مقطع کنونی و همچنین ضرورت مقابله با گروه های تکفیری پرداخت.
حجت الاسلام سلیمی بندر شهید رجایی را از جمله مهم ترین گلوگاه های اقتصادی و تجاری کشور عنوان کرد و گفت: این بندر همواره مورد طمع دشمنان بوده و هست که باید در مباحث امنیتی دقت و مراقبت کرد.
مدیرکل اطلاعات استان هرمزگان راهکارها و راهبردهایی را در راستای ارتقاء حفاظت و امنیت بنادر استان هرمزگان به ویژه بندر شهید رجایی تبیین کرد.
رییس حراست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز هدف از برگزاری این همایش را ارتقاء دانش اطلاعاتی و اشراف یافتن نیروهای حراستی و حفاظتی نسبت به مسایل روز عنوان کرد.
حسن دادور افزود: حفاظت از دارایی های سازمان بنادر، کشتی ها و میلیاردها تومان سرمایه مردم در بنادر وظیفه خطیری محسوب می شود که باید تلاش کنیم تا امنیت پایدار را در بندر شهید رجایی و بنادر تابعه حاکم کنیم.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و 40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید