منطقه خلیج‌فارس، جاسم جادری عصر گذشته(16 اردیبهشت) در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان ضمن تسلیت کشته شدن تعدادي از کارگران معدن در حادثه معدن آزادشهر استان گلستان و ابراز همدردی با بازماندگان اين حادثه، با بيان اينكه بخشی از ظرفیت اشتغال استان هرمزگان در مناطق آزاد و ويژه نهفته است، عنوان كرد: آمار اشتغال استان باید آماری دقیق از میزان فعالیت‌ها و اشتغال ایجادشده در سراسر استان باشد.

وي ادامه داد: برخی از مدیران که مربوط به دستگاه‌های دولتی نیستند، مستقیماً نیرو می‌گیرند و یا پیمانکاران آن‌ها با خود نیرو به استان می‌آورند که نیاز است روی این موارد نظارت شود تا نيروها به‌صورت عادلانه مشغول به كار شوند.

استاندار هرمزگان با بيان اينكه دولت برای سال 96 تعهد کرده تا نزدیک به یک‌میلیون شغل ایجاد كند، افزود: دولت در سال گذشته 700 هزار شغل در كشور ایجاد كرد و تنها شش کشور در دنیا قدرت ایجاد بیش از 600 هزار شغل در سال را داشته‌اند که یکی از آن‌ها ایران بوده است.

جادري تصريح كرد: تولید و اشتغال اولویت اصلي سال جاری است و تشکیل جلسات کارگروه اشتغال استان نيز در اولویت ویژه سال 96 قرار دارد.

وي با تأکید بر اينكه بايد به سمت جذب سرمایه‌گذار و پرداخت تسهیلات براي ايجاد اشتغال برویم، اظهار کرد: طرح‌های بزرگی همچون شهرک مشترک صنعتی ایران و چین، نیروگاه سیریک و پالایشگاه هرمز برای سال جاری در هرمزگان در دست احداث است که اين سه پروژه درمجموع نزدیک به 10 هزار نفر ظرفیت اشتغال دارند.

استاندار هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: براي ايجاد اشتغال بايد صنایع کوچک و متوسط و بخش خصوصی را تقویت و به واحدهای تولیدی نیمه فعال و تعطیل کمک کنیم تا بازگشايي شوند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید