رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: یک واحد گلخانه 2 هکتاری در منطقه شهدادی شهرستان حاجی آباد به بهره برداری رسید.

 ناصر حیدری پوری شنبه در مراسم بهره برداری از این طرح افزود: این گلخانه با هزینه 12 میلیارد ریال ساخته شده که ظرفیت تولید 600 تن محصول خیار و گوجه در سال را دارد.
وی بیان داشت: با بهره برداری از این طرح برای12نفر به طور مستقیم و 50 نفر به صورت فصلی شغل ایجاد می شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهارکرد: اجرای این طرح در مدت 4ماه انجام شده است.
حیدری پوری گفت: کشت های گلخانه ای علاوه بر تولید محصول سالم باعث کاهش هزینه های کارگری، صرفه جویی در مصرف آب، افزایش عملکرد و اشتغالزایی پایدار می شود.
در آمار سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمده است 90 درصد از مجموع 127هکتار گلخانه این استان با تولید سالانه حدود41هزارتن محصول به کشت سبزی و صیفی و 10درصد نیز به تولید انواع نشاء و همچنین انواع گل های زینتی فصلی و موز اختصاص دارد.
میزان تولید محصول گوجه فرنگی و خیار در کشت سنتی یا همان غرقابی سالانه بین 25تا 40تن و برداشت همین محصولات در کشت گلخانه ای 350تا 424تن در هکتار اعلام و گفته شده که سالانه 9هزارتن محصول تولیدی گلخانه های هرمزگان به خارج از کشور صادرمی شود.
صرفه جویی در مصرف کود و سم، تولید محصول با بازار پسندی بالا و صرفه جویی در مصرف آب و برق و بذر از دیگر مزیت های کشت متراکم یا گلخانه ای در مقایسه با کشت های سنتی و غرقابی عنوان شده است.
وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان 162هزار هکتار با تولید سالانه 2 میلیون و 100هزارتن محصول زراعی با محوریت تولید سبزی و صیفی خارج از فصل و باغی اعلام شده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید