نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: فارغ از دیدگاه‌های سیاسی و جناحی با حضور صاحبنظران سیاسی و شخصیت های علمی استان، اینجا جمع شده ایم تا راهکاری برای مشکلاتی که از آن رنج می بریم پیدا کنیم.
مرادی افزود: مطالبه گری را باید انقد رتکراز کنیم تا راه خود را پیدا کند و مطالبه گری از میان خواص باید بلندشود و انها هستند که باید هزینه مطالبه گری را بدهند مانند نمایندگان مجلس،مدیران و اندیشمندان و .. باشند .باید بفکر مردم وبه داد این مردم برسیم .هزینه مطالبه گری تهمت و محرومیت از فعالیتهای اجتماعی و ساقط شدن است وباید در هرمزگان این هزینه را بدهیم تا برسیم به جایی که مردم ما انتظار دارند.
احمد مرادی با بیان اینکه جایگاه تثبیت نشده هرمزگان در سطح ملی مشکل اصلی است، افزود: در 38 سال گذشته تقابل با افکار هم داشتیم اما حاضر نشدیم همدیگر را نقد سازنده کنیم.وی ادامه داد: اگر جایی هم می خواهیم انتقاد کنیم اجازه نمی‌دهند،مطالبه گری و هرمزگان بیدار بودن باید بارها گفته شود.نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مطالبه گری راه دشواری است و خواص باید مشارکت داشته باشند و هزینه ی مطالبه گری را بپردازند.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی بیان این که یکی از موارد اصلی نبود نیرو در سطح ملی است، اضافه کرد: آدم‌هایی نداریم که منافعی به کشور و استان برسانند.وی افزود: ۳۰ استان در وزارتخانه ها و سایر مراکز مهم تصمیم گیری کشور نیرو دارند و هرمزگان تنها استانی است که نیرویی در سطح ملی ندارد.هیچ دولتی نمی تواند ادعا کند که ما در سطح کشور نیرو نداریم .
مرادی گفت: یکی دیگر از مشکلات استان اشتغال است، در حالی که آمار واقعی بیکاری بیش از 30 درصد است چه اصراری داریم که به آمار مرکز آمار ایران دلخوش کنیم .
به گفته مرادی؛ معاون استاندار می‌گوید وضعیت ما عالی است و همه استان ها مشکل بیکاری دارند ولی تفاوت هرمزگان در این است که هرمزگان ظرفیت اشتغال دارد اما نرخ بیکاری آن بالای 30 درصد است.
وی اضافه کرد: باید ساده باشیم که این آمارهای دروغین را بپذیریم، اگر عرضه ی ایجاد اشتغال نداریم حداقل دروغ نگوییم و اجازه دروغ گفتن هم نباید بدهیم.البته هرمزگان ظرفیت اشتغال صددرصد دارد و دریا یک ظرفیتی است که دنیا دارد از آن بهره می برد اما ما استفاده نمی کنیم و الان رسیدیم به جایی که امار ما به حالت خوش بینانه به 15درصد می رسد اما من اعتقاد دارم نرخ بیکاری 30 درصد است .
بعداز انتخابات پارسیان را می خواهند جدا کنند
فرماندار سابق بندعباس گفت: یکی دیگر از چالش های استان بحث تقسیمات کشوری است، در بحث تقسیمات کشوری در سال ۷۰، با بی رحمی تمام معدن فاریاب را گرفتند و هزار کارگر رودانی را بیرون کردند و هیچ کس اعتراض نکرد. بهترین معادن حاجی آباد را هم گرفتند اما با توجه به شرایط آن سالها، شاهد هیچ حرکتی نبودیم.تصور کرده اند د رهرمزگان چون کسی صدایشان در نمی آید هرکاری می خواهند انجام می دهند.
وی ادامه داد: در سفر دوم احمدی نژاد، مصوبات شهر گاوبندی در فارس مطرح شد که به استاندار وقت (عزیزی)گفتم بوی جدایی می آید و بعد مصوبه انتزاع پنج روستا آمد.این خفت وخواری برای هرمزگانیهاست که با دارا بودن هزار کیلومتر مرز دریایی نتوانستیم کاری بکنیم اما بادادن 5روستا به استان دیگری شاهد فعالیتهای آنان باشیم.
در هیات مدیره های مناطق ازاد نیروی بومی نداریم
مرادی ادامه داد: اکنون نیز هشدار می‌دهم که بعد از انتخابات می خواهند کل شهرستان پارسیان را بگیرند و این خفت بزرگی است.این نماینده مجلس تاکید کرد: جاسک هم با اتفاقاتی که در آن می افتد در معرض تهدید است.اگر قرار است برای مطالبه گری هزینه پرداخت کنیم بنده با افتخار هزینه اش را پرداخت می کنم.
مرادی یکی دیگر از معضلات هرمزگان را مناطق آزاد قشم و کیش عنوان کرد و گفت: چه کسی فکر می‌کند کیش متعلق به هرمزگان است؟ همین سرنوشت در انتظار قشم است و مردم قشم تحت فشار هستند تا مجبور شوند جزیره را ترک کنند.در منطقه ازاد کیش یک هرمزگانی درهیات مدیره اش وجود ندارد.برای اولین بار فرزندان این استان برای هیات مدیره قشم حکمشان صادر شد امااز درون استان مخالفاتهایی صورت گرفت و مانع از اجرای آن شد .
مرادی یادآور شد: چرا بعد از برکناری مشیری با آن سوابق نمایندگی مجلس و شورا و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و از همه مهمتر رییس ستاد انتخاباتی روحانی، هیچ کسی اعتراض نکرد.
به گفته وی اینها آسیب‌هایی است که در هرمزگان تحمل می‌کنیم، مگر چند نفر مثل مشیری و رئوفی و حبیبی داریم.بیشتر به فکر همدیگر باشیم تا به جان هم بیافتیم و تحمل مان را بالا ببریم.چرا باید فرزندان هرمزگان را به جرم اینکه در گروه و حزب ما نبودند ازدست بدهیم و سرخورده شان کنیم.
نمی دانم جبهه پایداری خوردنی است یا پوشیدنی
نماینده مردم بندرعباس همچنین گفت: از ابتدا خود را مستقل معرفی کرده ام و در مجلس نیز نام من در فراکسیون مستقل ثبت شده است، با این حال درباره من می‌گویند عضو جبهه پایداری است، اصلاً نمی‌دانم جبهه پایداری خوردنی است یا پوشیدنی، با آنها خیلی فرق دارم.مرادی ادامه داد: من با همه دولت‌ها کار کرده ام و این تهمت ها نتیجه مطالبه گری است. در سایت رسمی استانداری متهم به فساد اقتصادی شدم، این ها همان تاوان مطالبه گری و احقاق حق مردم است.
*به والله وزیر اقتصاد در بندرعباس آمار دروغ داد
وی تاکید کرد: اجازه نمی دهم استاندار دروغ بگوید، وزیر اقتصاد دو روز پیش در سفر به هرمزگان به ولله آمار دروغ داد. همین وزیر را به کمیسیون آوردم و گفتم خیانت کردید که آلومینیوم ۳۲۰۰ میلیارد تومانی را مفت دادید به آدمی که انسانیت ندارد، تخصص ندارد و این کاره نیست.
مرادی با بیان اینکه همین الان این شرکت ۳۲۰ میلیارد تومان از حق مردم بدهکار برق منطقه ای است و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز به ایمیدرو بدهکار است و به تامین اجتماعی هم بدهکار ای دارد، یادآورشد: اما وزیر اقتصاد از او حمایت می کند.
مرادی گفت: چرا در سالن بسته بین مدیران حرف می‌زنید آنها هم برایتان کف می زنند، اگر راست می گفتید می‌رفتید در المهدی حرف می‌زدید، والله مخالف دولت نیستم و به تمام لوایح رای مثبت دادم. اینها بهانه است و کسی خوشش نمی اید اینها نتیجه مطالبه گری ها مثبت بوده است.می گویند مشکل شخصی با فلانی دارد اما چه مشکلی اما بنده د رحال حاضر جایگاهم از استاندار هم بالات راست و ما به قران سوگند یاد کرده ام که پیگیر مطالبات و حق مردم باشم.
اگر دولت اشکال داشته باشد وظیفه مجلس است که پیگیری کند واین وظیفه نمایندگان است که اشکالات و ایرادات را مطابق قانون دنبال کنیم.
چرا می گویید پوپولیست هستیم
اگر به روستاها سر بزنیم و مشکلات روستاهارا پیگیری کنیم می خواهید بگویید پوپولیست هستیم چرا نمی گذارید که این راه ادامه پیدا کند و مطالبات را دنبال کنیم وهمه کمک کنیم تا این فکر و مطالبه گری ادامه پیدا کند.همدیگررا باور و تحمل کنیم تا بتوانیم راه توسعه استان را دنبال کنیم راه پیشرفت و توسعه استان باز است واین نشست نشان می دهد که همه دور هم جمع شدیم و مشکلات را درک می کنیم و سهم خودرا بتوانیم از توسعه بگیریم.
نماینده مردم بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که به کرات مطرح کردم، سهم ۵۰ درصدی هرمزگان از مازاد افزایش درآمد بوده است، در حالیکه پیش از این استاندار از آن حرفی به میان نمی آورد اما الان خوشحالم که همه از امام جمعه گرفته تا استاندار هم سهم ۵۰ درصدی مازاد درآمد را مطرح می کنند، حتی سر زبان استاندار هم افتاده و درباره آن حرف می‌زند.اگر این سهم داده بشود بسیاری ازمشکلات بهداشت و درمان و حاشیه نشینی و محلات فقیرنشین و… حل خواهد شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید