استاندار هرمزگان :

بندر خشک در شهرستان حاجی آباد ایجاد شود

جادری

استاندار هرمزگان خواستار ایجاد بندرخشک در شهرستان حاجی‌آباد شد و گفت: با تحقق این مهم بخش عظیمی از بار ترافیکی بندرعباس به بندر خشک منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، جاسم جادری ظهر امروز در سیزدهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان اظهار داشت: استان هرمزگان با همت و تلاش مدیران و مشارکت بالای مردم توانسته رشد چشمگیری در مسیر توسعه تجربه کند و در برخی شاخص‌ها از میانگین ملی جلوتر است.

وی بیان‌داشت: هرمزگان به واسطه دارا بودن مرز طولانی آبی مستعدترین استان ساحلی جنوب کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در زمینه اقتصاد مقاومتی تلاش شده برنامه‌های همه دستگاه‌های اجرایی استان همسو با اقتصاد مقاومتی تدوین شود.

جادری در ادامه تاکید بر توسعه فعالیت‌های دریامحور و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و رفع موانع تولید را  از اهم اولویت‌های کاری در استان هرمزگان است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: این استان در دولت یازدهم با وجود همه محدودیت‌های ناشی از تحریم و کمبود منابع در کشور به شهادت آمار در زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌ها و بهبود فضای کسب و کار و افزایش درآمد موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح‌کرد: شبکه ریلی هرمزگان با کارکرد ملی و منطقه‌ای با ظرفیت اسمی 40 میلیون تن توانسته حجم جا‌به‌جایی کالا را به 15 میلیون تن برساند و عملکرد بنادر به 2 میلیون (teu) افزایش یافته است.

جادری خواستار ایجاد بندرخشک در شهرستان حاجی‌آباد برای نجات شهر بندرعباس شد و گفت: با تحقق این مهم بخش عظیمی از بار ترافیکی بندرعباس به بندر خشک منتقل می‌شود.

استاندار هرمزگان بیان‌ داشت: در بخش زیرساخت‌های حمل و نقل طول شبکه راه‌های استان نزدیک به 600 کیلومتر افزایش یافته و توسعه بزرگراه‌های استان با احداث 137 کیلومتر بزرگراه از اقدامات مهم بوده است.

وی گفت: مشکل کمبود آب در بخش شرب و کشاورزی مهم‌ترین بحث در هرمزگان است و نزدیک به 500 میلیون مترمکعب آب شیرین در استان به دریا می‌ریزد که مهار این آب‌ها بهترین روش برای رفع مشکل کمبود آب در استان است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تاکید کرد: رودخانه‌های هرمزگان نیز مرزی محسوب نشده‌اند که رفع این مشکل نیز امری ضروری است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید