فرماندار شهرستان قشم با بیان اینکه یکی از راهکار های مهم پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بحث موادمخدر آگاه سازی خانواده ها از طریق گروه های مردم نهاد است، حرکت بر اساس نگاه محله محور را ضروری ذکر کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قشم، علیرضا نصری روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: آگاه سازی خانواده ها و آشنا ساختن آن ها نسبت به شیوه های آسان و سهل الوصول مواد مخدر باید هدفمند و یکپارچه از طریق گروه های مردم نهاد، آموزش و پرورش، بسیج، مساجد و همه مراکزی که دسترسی به خانواده ها دارند با جدیت دنبال شود.

رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قشم تصریح کرد: متاسفانه مواد مخدر در گروه پنج آسیب اول اجتماعی جای گرفته و گسترش آن در بین همه اقشار سنی، فرهنگی و اجتماعی بسیار خطرناک است.

او با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه کشور باید تا 25 درصد کاهش مواد مخدر محقق شود، افزود: راه رهایی کشور از این بلای خانمانسوز، فرا تکلیفی عمل کردن است و مسوولان ذیربط بیشتر از اینکه به فکر ارائه آمار و بیلان کار باشند، با برنامه های هدفمند ، مستمر و اثر گذار به خروجی کار بیندیشند.

نصری به عنوان نمونه از تلاش های بهزیستی برای ترک اعتیاد و باز گرداندن افراد به جامعه اشاره و اضافه کرد: این کار زمانی به نتیجه مطلوب می رسد که اداره کار جذب این افراد را در مشاغل مناسب در اولویت قرار دهد و بهزیستی آمار افراد ترک اعتیادی را به نام و نشان و آدرس اشتغال ارائه دهد. فرماندار شهرستان قشم، سلامت محیط کار و مراقبت برای عدم آلودگی مجدد را هم به عنوان بخشی از زنجیره کار نام برد که باید مورد توجه قرار گیرد .

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید