در دنیای امروز که کارآفرینی به یک مساله ی همه گیر تبدیل شده دروغ هایی در مورد کارآفرینی می شنویم.
وب سایت آی بازاریابی – مسعود محمدی: در دنیای امروز که کارآفرینی به یک مساله ی همه گیر تبدیل شده دروغ هایی در مورد کارآفرینی می شنویم.

شباهت ماهیگیری و کارآفرینی در چیست؟

هر دوی انها با افسانه هایی احاطه شده اند که واقعیت ندارند.

در اینجا بعد از مصاحبه ی با 10 کارآفرین و متخصص این حوزه بزرگترین دروغ های این حوزه را به ما گفته اند.

شروع کارآفرینی فریبنده است

بزرگترین دروغ اینست که خودت را در کسب و کار مدیرعامل بدانی. در حالی که در بهترین حالت استارتآپی بیش نباشی. بسیاری از تازه کارها به جای کار واقعی این فریب را می خواهند.

کارآفرین بودن از بسیاری کارها سخت تر است.

شما باید وقت غذا خوردن و خوابیدن، فقط رویای کار را داشته باشید.

این یک کاری نیست که از آن خسته شوی و یا فقط یک هفته آن را انجام بدهی.

 دونکان کابینو، بنیانگذار Dev Academy

تمام چیزی که لازم داری یک ایده ی خوب است.

یک ایده ی خوب یک گام اولیه ی مهم است، اما مهم تر از آن استراتژی هوشمندانه ی پشت سر آن و یک تلاش زیاد مشتاقانه برای آن است.

شری هارنت، مشاور بازاریابی و مدیریت

کاری که دوست داری انجام بده، پول خودش میاد

باوری بیشتر از این جمله کارآفرینان را به زمین نزده است. کاری که دوست داری رو انجام بده، پول به دنبالش میاد. در واقع، اغلب موارد کاری که فرد دوست دارد که انجام بدهد به پاشنه ی آشیل خودش تبدیل می شود. چرا که به جای پیش بردن کسب و کار، تمرکز روی انجام خدماتی می شود که خودشان از آن لذت می برند. به دنبال آن کسب و کارشان فرو می ریزد.

توفر ماریسون، مدیر اجرایی، با بیش از 2000 نفر کارآفرین مصاحبه کرده است.


رشد تمام مشکلات را حل می کند

کارآفرینان تازه کار فکر می کنند اندازه ی بزرگتر کسب و کار مشکلات را حل می کند. در حالی که مدل کسب و کار باید در مورد هزینه های فروش و بازگشت سرمایه واقع بین باشد.

وقتی که شما داری در فروش 1000 قلم از جنس خود سرمایه از دست می دهی، طبعا این از دست رفتن در 10000 قلم از جنس شما توانی خواهد بود.

همیشه بیشتر بهتر نیست.

سوزان آرمسترانگ، مدیرعامل و رئیس شرکت بازاریابی استراتژیک آرمسترانگ

کارآفرینان گرگ های تنها هستند

کارآفرین بودن، گروه گرا ترین و اجتماعی ترین کاریست که شما می توانید تصور کنید. این کار احتیاج به شبکه سازی و پشتیبانی و ارتباط با انواع مختلف دارد. از دوستان و خانواده ی خود گرفته تا همکاران و رفقای شما.

محدودکننده ترین تصوری که می شود از کارآفرینی داشت تنها کار کردن در آن است. این تصور تضمین کننده ی شکست خواهد بود.

مایکل فرنکل، همکار بازاریابی در مرکز سرمایه گذاری Thayer در سانفراسیسکو


شما آزادی را بدست آورده اید

بزرگترین بدفهمی از کارآفرینی اینست که شما تصور کنی که آزادی را بدست آورده اید. دقیقا برعکس است. راه اندازی یک استارت آپ تمام زندگی شما را می خورد. اگر شما مشتاق دیدن موفقیت از میان آن نباشید به جای آزادی سختی را بدست خواهید آورد.

آلن ونس، صاحب کسب و کار Work in progress


شما احتیاج دارید یک مساله را حل کنید.

داستانهای زیادی در مورد حل یک مشکل پنهان وجود دارد. تولید چیزی که مشتریان دوست دارند، ولی نمی دانند به آن احتیاج دارند، تا وقتی که شما آنرا برای آنها حل کنید. اما وقتی شما چیزی را حل می کنید که کسی نمی داند وجود دارد، تضمینی وجود ندارد که آن چیز شما را ثروتمند کند.

کریس تولس، بنیانگذار Topix


 کارآفرینی یک بازی جوان پسند است

اکثر داستان های کارآفرینی با این مطلب است که بنیانگذار کسی است که رفقایش را برای یک ایده ی بزرگ دور هم جمع میکند. واقعیت اینست که اینکار احتیاج به دانش فنی، یک تجربه وسیع، و یک شبکه ی وسیع دارد. جوانان کمی هستند که تجربه کافی برای موفقیت را داشته باشند.

موفقیت احتیاج به تخصص حرفه ای چندجانبه دارد که ابتدا یک فرصت را در بازار تشخیص بدهد. این تشخیص باید با استفاده ی از تخصص و تجربه ی زندگی است. شروع اینکار احتیاج به یک سرمایه اولیه و شبکه برای شروع و ریسک کردن دارد. بستن تیم و شبکه سازی قدم بعدی برای پیشرفت به سوی سرمایه گذاری است.

گارت وست لیک، مدیر اجرایی مرکز داوینچی، تنها مدل کالجی که سرمایه گذاری و کارآفرینی را در دانشگاه ویرجینیا پیش می برد


شما باید در صنعت استارتاپی خود خبره باشید

متخصص نبودن به شما کمک می کند تا با کاربران همدل شوید و بتوانید محصولی را تولید کنید و از آنها یاد بگیرید. اگر محصولات و خدمات شرکت شما برای شما کار نکند، شما به عنوان یک شرکت در راهی اشتباه هستید.

باید گستاخ بود، وقتی شرکت برای شما کار کند، می توانید و در صنعت ببینید و همه چیز را یاد بگیرید و بروید و یک چیز با ارزش بسازید.

برای دیدن یک فرصت لازم نیست شما یک متخصص باشید. در واقع متخصص بودن مانع از اینست که شما شرکت و محصول را آنگونه که مشتری می بیند ببینید. این مساله موجب می شود، به راه حل های اغراق کننده روی آورید و ریسک های نادرست بکنید.

جیسون استیرمن، بنیانگذار و مدیرعامل یک برنامه ی موبایلی، که اقدام به راهنمایی برای تمرکز و مراقبه توسط مربیان حرفه ای ورزشی می کند.


برای موفقیت احتیاج به سرمایه گذار دارید

اگر شما دارید مشکلی واقعی را حل می کنید، و بازار به راه حل شما واکنش می دهد، احتیاجی به سرمایه گذار نیست. در دنیای امروزه، می توانید به راحتی اندازه ی کسب و کار خود را بزرگ کنید و به صورت مستقیم محصول را بفروشید.

من مشتریان زیادی در تمام دنیا دارم، که محصولات آموزشی را می خرند. به گمان من سرمایه گذار جایگاه خود را دارد، اما به عقیده سرمایه گذار بیشتر از کمک شرکت را نابود می کند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید