در حضور اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بندرعباس، رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان به تشریح عملکرد و چگونگی ساخت دستگاه آب‌ساز 200 لیتری توسط این نهاد پرداخت.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، سهیل داخواه در حضور اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در چارچوب زمینه‌های فعالیت‌های پژوهشی به‌ویژه در حوزه آب و انرژی و با محوریت استحصال آب از طریق رطوبت هوا در جهاد دانشگاهی هرمزگان فعالیت‌های مناسبی صورت گرفته است، تصریح کرد: دستگاه 200 لیتری آب ساز جهاد دانشگاهی که برای اولین بار در کشور ساخته‌شده است یکی از دستاوردهای مهم و درخشان متخصصین داخلی است.

وی تصریح کرد: یکی از قابلیت‌های این دستگاه، مصرف انرژی کمتر و ازلحاظ ابعاد کوچک‌تر از نمونه‌های خارجی مشابه است.

دادخواه ادامه داد: این دستگاه‌ها با یک‌سوم قیمت و تولید آب بیشتر و مصرف انرژی برق کمتر، توانایی رقابت با سایر نمونه‌های داخلی و خارجی را دارد و در حال تکمیل مراحل تجاری‌سازی خود است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان اظهار کرد: راندمان این دستگاه به شکلی است که در رطوبت‌های بسیار پایین هم می‌تواند آب تولید کند.

در همین خصوص رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: باید این دستگاه را به‌عنوان یک ابتکار و خلاقیت از جانب قشر جوان و تحصیل‌کرده دانشگاهی کشورمان تلقی کرد.

فریدون حسنوند با اشاره به اینکه کمیسیون انرژی به‌طور حتم در آن بخشی که بر عهده دارد به‌طور حتم حمایت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم ضمن تکمیل فرآیند کامل دستگاه آبساز، آن را به انبوه‌سازی رسانده و دیگر مجبور به واردات دستگاهی مشابه نباشیم.

وی اضافه کرد: این دستگاه برای استان‌هایی با رطوبت و شرجی بالا مانند هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان می‌تواند بخشی از نیازهای آن‌ها را برطرف کرده و هم در تولید آب و هم تلطیف آب‌وهوای این مناطق مؤثر باشد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید