نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: احساس ما این است که نیاز سنجی‌های لازم را در حوزه آموزش و انتخاب رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها نکردیم و در بندرلنگه با توجه به‌فضای دریا و ادارات کل‌بنادر ودریانوردی و فضای کشتیرانی قطعا می‌توانیم رشته‌های این‌حوزه را در دستور کار قرار دهیم.

قاسم احمدیلاشکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه با اشاره به‌ اهداف سفر به‌ هرمزگان، اظهار کرد: حسب برنامه‌هایی که از گذشته کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس داشته، این سفر به استان هرمزگان تدارک دیده شد که هم‌اکنون نیز سه‌گروه در سه‌ شهرستان میناب و بندرعباس و بندرلنگه در حال بررسی سیستم آموزشی آموزش و پرورش و آموزش عالی هستند.

وی افزود: ارزیابی خود را از این سفرها دسته‌بندی خواهیم کرد، ظرف ماه آینده متولیان این حوزه در کمیسیون آموزش حضور پیدا خواهند کرد و برای پیگیری مسائل دستورات لازم را از متولیان و مجریان خواهیم گرفت، البته در این سفر جمعی از مسؤولان از وزارت آموزش و پرورش و هم از وزارت علوم تحقیقات وفناوری حضور دارند و فردا نیز جمع‌بندی اصلی را در بندرعباس خواهیم داشت.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز در حوزه سماء آموزش و پرورش و دانشگاه‌های آزاد، جامع علمی وکاربردی و پیامنور این شهرستان بازدید داشتیم و خوشبختانه اوضاع را نسبت به جاهای دیگر خوب دیدم و اما یک‌مشکل عمده این است که جمعیت دانشجویی در این منطقه رو به کاهش است، البته همه کشور همین وضعیت را دارد ولی می‌شود برنامه‌ریزی‌های اساسی کرد.

 احمدیلاشکی تصریح کرد: نیازسنجی‌های لازم در حوزه آموزش و انتخاب رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها را انجام نداده‌ایم و در بندرلنگه با توجه به‌ فضای دریا و ادارات کل‌بنادر و دریانوردی و فضای کشتیرانی قطعا می‌توانیم رشته‌های این‌حوزه را در دستور کار قرار دهیم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در پایان بیان داشت: شان بندرلنگه بیش از این است که دانشگاه آزاد اسلامی آن بیش‌ از 1هزار و50دانشجو و دانشگاه پیام نور و جامع علمی کاربردی 400 یا 500دانشجو داشته باشند چرا که  شهرستان بندرلنگه با بیش از یکصد هزار نفر جمعیت باید جمعیت دانشجویی بیشتر از این‌ها داشته باشد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید