محدودیت قانون ته لنجی در حالی انجام می شود که باندهای بزرگ قاچاق با استناد قانونی و بدون هیچ محدودیتی صدها کانتینر کالای قاچاق را وارد کشور می کنند و سودهای میلیاردی به جیب می زنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛وجود  یک هزارو ۱۰۰کیلومتر نوار ساحلی و بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر مرز آبی در هرمزگان موجب شده  این استان ساحلی بیشترین جامعه ملوانی را در خود جای دهد و بالغ بر یک هزارفروند لنج وسیله امرار معاش هزارن ملوان و جاشو باشد هر چند با ورود شناورهای سبک و فایبرگلاسی لنجداری از رونق گذشته برخوردار نیست اما شهرستان های قشم، جاسک، سیریک، میناب، بندرخمیر و بندرلنگه با حفظ شغل آباو اجدادیشان همچنان با غول های چوبی بر دریا امرار معاش می کنند.

محدودیت های سازمان اداره بنادر بر فعالیت لنج های چوبی و از سوی دیگر قوانین دست و پاگیر سازمان شیلات بر صیادی لنجداران که با هدف نظامندی و ساماندهی وضعیت امور دریایی وضع شده ضربه بزرگی بر اقتصاد لنجداران وارد کرده است.

لنج که نمادی از هنر و خلاقیت مردم ساحل نشین محسوب می شود این روزها با ثبت این اثر هنری و بردن لنج های به موزه ها و نمایشگاهها اقتصاد لنجداران نیز به گل نشسته و مانند گذشته توان فعالیت ندارند.

موضوع ته لنجی و یا کالای ملوانی از جمله مسائلی است که کمک شایانی به اقتصاد ضربه پذیر ملوانان می کند و وارادات کالا با میزان مشخص توسط لنجداران موجب بهبود شرایط اقتصادی مردم منطقه می شد که این امر نیز با ایجاد محدودیت هایی از جنس قانون از اصل خود فاصله گرفته و به دغدغه اصلی لنجداران مبدل شده است.

بی سرو سامانی های قانون ته لنجی در استان های ساحلی موجب سوء استفاده عده ای سود جو و منفعت طلب شده تا با دور زدن قانون ضربه های مهلکی را بر پیکر اقتصاد وارد کنند و از سوی دیگر ساحل نشینان چشم به تصمیم مسئولان بدوزند تا شاید گره ای از مشکلاتشان رفع شود.

محدودیت قانون ته لنجی در حالی انجام می شود که باندهای بزرگ قاچاق با استناد قانونی و بدون هیچ محدودیتی صدها کانتینر کالای قاچاق را وارد کشور می کنند و سودهای میلیاردی به جیب می زنند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید