بندرعباس – ایرنا – دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: این دانشگاه در استان برای چابک سازی و کاهش هزینه ها ناحیه بندی می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، مهدی باقری روز سه شنبه در نشست معاونان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس اظهار داشت: در این طرح، استان هرمزگان به سه ناحیه مرکزی، غرب و شرق تقسیم بندی می شود که باید با مطالعه بیشتر، ارزیابی و به مرحله اجرا گذارده شود.
وی ادامه داد: پیاده سازی هرطرح نیاز به دقت عمل ، بررسی و راهبرد دقیق و استدلال عقلی و علمی دارد که این کار بر پایه تدبیر و حکمت شکل گرفته و به صورت آزمایشی در حال اجرا و نتیجه گیری قرار دارد.
وی با بیان اینکه کاهش هزینه های غیر ضروری می تواند کمک شایانی توجه ای به بهبود شرایط کند، ابراز داشت: درآمد زایی از منابع مختلف دانشگاه به خصوص در حوزه شرکت های دانش بنیان در کنار صرفه جویی و کاهش هزینه های غیر ضروری می تواند نقش مهمی در ادامه فعالیت های دانشگاه داشته باشد.
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان یکپارچگی در مدیریت را در این طرح مهم ارزیابی کرد و گفت: توانمند سازی مدیران در کنار یکپارچگی مدیریتی در کنار سایر شاخص های رشد می تواند مسیر پیشرفت همه جانبه را هموارتر سازد.
باقری بیان کرد: باید درآمدهای حاصل در هر استان با توجه به توانمندی های آن استان رشد کند و منابع جدید درآمدی آن ها مورد بررسی و اقدام عملی قرار گیرد تا وضعیت واحدهای ضعیف بتوانند به بازدهی اولیه خود برگردند.
وی تاکید کرد: واحدهای توسعه یافته یا رو به توسعه باید با انتقال تجربه عملی ودادن راهکارهای مناسب، برخی مناطق ضعیف را یاری دهند تا واحدهای متبوع بتوانند با بکارگیری پیشنهادات و راهکارهای مناسب، حلال مشکلات خود باشند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس خاطر نشان کرد: باید با نگاهی ژرف تر و دقیق تر به ظرفیت های هر استان و کشف استعدادهای عملی نشده، راه حل منطقی برای حل مشکل های برخی واحد ها برداشته شود به شکلی که سایر واحد ها نیز بتوانند از این تصمیم گیری آگاه شده و بهره ی لازم را از تجربیات ذیقیمت سایر واحد ها ببرند.
وی خواستار ارائه ی ایده های نو آورانه و زود بازده در تولید ثروت و کسب درآمد شد و تاکید کرد: همه موظفند در هر حوزه ای که هستند با ایده های جدید و نگاهی نو به اطراف، دانشگاه را در مسیر رشد و توسعه قرار دهند و با حمایت از طرح ها و ایده های نو به تولیدهای علمی و دانش بنیان کمک کنند.
3219 / 6048

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید