نماینده مردم هرمزگان در مجلس از نبود فضای آموزشی در ۳۵هزار واحد مسکن مهر درشهرک پیامبراعظم بندرعباس انتقاد کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر حسین هاشمی تختی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، حسین هاشمی تختی در نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که با حضور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، استاندار، نمایندگان مجلس و دیگر مدیران مربوطه در استانداری هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: ما نه تنها در آمایش آموزشی مشکل داریم بلکه در آمایش سرزمینی نیز با چالش اساسی مواجهیم که باعث شده مشکلاتی را در استان بوجود بیاورد.
وی افزود: نبود فضای آموزشی باعث پایین آمدن کیفیت آموزش می شود و فضای آموزشی مناسب باعث اثربخشی و کیفیت آموزش است اما متاسفانه در مجموعه مسکن مهر در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس در هر کلاس ۷۰ نفر دانش آموز گنجانده شده که باعث افت کیفیت آموزش و بی اثر شدن فرآیندهای تعلیم و تربیت می شود.
نماینده بندرعباس ادامه داد:  استان هرمزگان نیازمند رشته های مرتبط با حوزه بنادر و دریامحور، صنایع و رشته های تبدیلی و تکمیلی مرتبط با افق آینده توسعه استان است تا بتواند همگام با فرآیندهای توسعه، نیروهای متخصص در رشته های گوناگون در اختیار داشته باشد.
هاشمی تختی تصریح کرد: دانشگاه های ما نتوانستند با صنایع ما هماهنگ باشند و موفق نشدند رشته هایی که در هرمزگان نیاز است را در استان به طور کامل تامین کنند و این نشانه منطبق نبودن سندهای آمایش سرزمینی با سندهای آمایش آموزشی است.
عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دانشگاههای استان هرمزگان رشته های زیادی وجود دارد که برای استان کارآیی لازم راندارد و نیاز استان بشمار نمی رود و ما وظیفه داریم تا این مسئله را پیگیری و رفع کنیم.
وی در پایان عنوان کرد ساخت مراکزآموزشی.بهداشتی.فرهنگی ورزشی وایجادفضای سبزدرشهرک پیامبراعظم ازتعهدات وزارت راه وشهرسازی بوده و خواستار تشکیل جلسه ای با حضور استاندار، کمیسیون آموزش وتحقیقات، مجمع نمایندگان ، وزارت آموزش و پرورش ووزارت راه وشهرسازی برای رفع مشکل نبود فضای آموزشی ۳۵ هزارواحد مسکن مهر درشهرک پیامبراعظم بندرعباس شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید