احمد مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، اظهار کرد: با توجه به اینکه رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و رئیس کمیسیون انرژی مجلس بنا به دعوت استانداری و مجمع نمایندگان هرمزگان در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان حضور یافته و به بیان توضیحاتی در خصوص لایحه بودجه سال 97 چه در بعد ملی و چه استانی پرداختند و مدیران اجرایی استان نیز گزارشات و مطالبات خود را بیان کردند، درخواست اصلی همه مدیران اجرایی از مجلس این است که استان هرمزگان را خوب ببینند و توجه بیشتری به آن داشته باشند.

وی ادامه داد: هرمزگان درآمدهای کلانی را وارد خزانه کشور می‌کند و به‌صورت متقابل انتظار می‌رود توجه ویژه‌تری نسبت به این استان مغفول و پر مشکل نشان دهند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عمده درآمد کشور از طریق نفت و مالیات تأمین می‌شود، افزود: هر دو موضوع نفت و مالیات در استان هرمزگان مصداق داشته و سهم قابل‌توجهی در تأمین درآمد کشور دارد و ما نیز به‌عنوان نمایندگان مردم همیشه به دنبال مطالبه سهم هرمزگان از درآمدهای استانی‌اش بوده‌ایم.

مرادی اضافه کرد: اگر این مطالبه به‌حق، محقق شود، درآمد حاصله صرف هزینه‌هایی همچون ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها در جهت ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی، کمک به آموزش‌وپرورش در جهت رفع مشکلات آموزشی، آب شهری و روستایی، اشتغال جوانان و مشکلاتی ازاین‌دست که نیازمند درآمدی بادوام و مستقل است، خواهد شد؛ مجمع نمایندگان استان پیشنهادات لازم را به‌صورت کتبی به مجلس ارائه داده و امیدواریم پس از بررسی در کمیسیون برنامه‌وبودجه و کمیسیون تلفیق مجلس نتایجی در راستای تأمین منافع مردم هرمزگان حاصل شود.

وی در خصوص موضوع افزایش قیمت سوخت در لایحه بودجه 97 که واکنش‌های بسیاری را در پی داشته و موجب نگرانی مردم شده است، تصریح کرد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه 97 از موضوعاتی است که جای نگرانی داشته و دلواپسی مردم قابل‌درک و به‌حق است؛ مجلس قطعاً در برابر این افزایش قیمت مقاومت خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه موضوع افزایش قیمت حامل‌های انرژی شامل دو مورد قابل‌بررسی است، عنوان کرد: یک در مورد افزایش قیمت بنزین، نفت و گاز است و پیشنهاد دولت فشار را بر مردم بیشتر خواهد کرد؛ ما به‌عنوان نمایندگان مردم در مجلس قطعاً در این خصوص اعلام موضع می‌کنیم تا هر آنچه به صلاح و سود دولت و ملت است انجام شود.

مرادی ادامه داد: مورد دیگر افزایش قیمت آب و برق است که قطعاً برای استان‌هایی مثل هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان که اقلیم گرم و خشکی دارند مشکلات بسیاری را به وجود خواهد آورد و ناعادلانه است؛ تمام تلاش ما این است در این زمینه نیز افزایش قیمتی صورت نگیرد یا مقدار این افزایش منطقی و به حداقل ممکن برسد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید