محمد آشوری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، افزود: با توجه به اینکه در آستانه بررسی لایحه بودجه سال 97 در مجلس شورای اسلامی هستیم با هماهنگی صورت گرفته توسط مجمع نمایندگان استان در مجلس و استاندار هرمزگان از تاج گردون و حسنوند روسای کمیسیون‌های برنامه‌وبودجه و انرژی و همچنین نعمتی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی دعوت شد تا به بندرعباس آمده و در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان هرمزگان حضور یابند.

وی با بیان اینکه در شکل‌گیری بودجه سال 97 یکی از مباحثی که باید در استان‌ها فعال شود، سهمشان از نظام بودجه‌ریزی کشور است، تصریح کرد: براساس قواعدی که مبتنی بر شاخص‌های توسعه استان است که باید با تدوین احکام و اصلاح برخی بندهای بودجه در قالب پیشنهادات مختلف ارائه و مطرح شود.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، خمیر، قشم و ابوموسی در مجلس با اشاره به اینکه فلسفه وجودی این جلسه ارائه نظرات استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مجمع نمایندگان استان بود، اضافه کرد: تجمیع پیشنهادات مطرح‌شده در کمیسیون‌های اختصاصی مطرح و سپس به کمیسیون تلفیق رفته و در صحن علنی ارائه می‌شود و امیدوارم با دنبال کردن این پیشنهادات بتوانیم سهم مناسبی برای هرمزگان از بودجه 97 به دست آوریم.

آشوری با تأکید بر اینکه هرمزگان یکی از منابع اصلی درآمد کشور است، خاطرنشان کرد: طبعاً می‌توان با مشارکت سایر استان‌هایی که شاخص‌های توسعه‌شان پایین بوده، قوانینی را در مجلس تصویب کرد که آثار آن منجر به رشد و توسعه شاخص‌ها در بخش‌های مختلف استان هرمزگان شود.

وی ادامه داد: به همین علت باید گفتگوی سازنده در بین مسئولین استان با کشور رقم بخورد تا شاهد بهبود وضعیت منابع پایدار استان در بودجه سال 97 باشیم.

آشوری در پاسخ به سؤال ایسنا مبنی بر نرخ‌گذاری حامل‌های انرژی در بودجه سال 97، افزود: دولت افزایش قیمت‌های حامل انرژی را در لایحه بودجه سال آینده لحاظ کرده است و باید این موضوع به صحن علنی مجلس آمده و در خصوص بحث شود.

وی با بیان اینکه به‌طور حتم نمایندگان مجلس مصالح عمومی را لحاظ کرده و با جمیع جهات به بررسی این موضوع خواهند پرداخت، اضافه کرد: باید طوری حرکت کنیم که از ایجاد شوک به حوزه اقتصادی کشور و منطقه‌ای پرهیز شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید در این زمینه استدلال‌های دولت را شنید، تصریح کرد: به‌طور حتم دولت برای هر افزایش قیمتی برنامه‌ای دارد و برای تأمین منابع جدید است و این موضوع از نگاه دولت با منطق خاصی آورده شده است.

آشوری با بیان اینکه در فرآیند تصویب باید دقت صورت گیرد و توجه جدی به آثار و تبعات آن صورت گیرد که نگران‌کننده نباشد، اظهار کرد: تأمین منابع درآمد و هزینه کردن آن در جای دیگر مفید است اما اگر منجر به آشفتگی در اقتصاد ملی و استان شود، به‌طور حتم نظر نمایندگان افزایش قیمت در این چهارچوب نخواهد بود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید