رییس بسیج رسانه هرمزگان با اشاره به فقدان سواد رسانه ای در جامعه گفت: تربیت نیروی کارآمد وارتقا سواد رسانه ای نیازمند فعال کردن گروههای جهادی پژوهش مدار رسانه است .
مرتضی پیروی منش در گفتگوبا خبرنگار فارس در بندرعباس ، اظهارکرد: پیرامون نقش رسانه و اثربخشی ان در جامعه دو نگاه وجود دارد که باید با آموزش وارتقا سواد رسانه ای مدیران این حوزه این نگاهها را اصلاح نمود.
وی افزود: اول اینکه چرا رسانه ها در بسیاری از امور حضور پررنگ نداشته و به مجموعه خود کمک قابل توجهی از نظر تولید محتوای ارزشی و کارهای پژوهش محور اجتماعی نمی کنند ، دوم اینکه اگر هم توجه کنند به دلیل مشغله های متعدد اثرگذاری شان در حوزه رسانه پایین می باشد .بنابراین بسیج رسانه هرمزگان با اشرافیت براین دو موضوع مهم استراتژی تربیت مدیررسانه ای پژوهش محور را دراولویت برنامه هایش قرار داده است و امیدواریم که بتوانیم با محور قرار دادن نگاه آموزش محور فضای موجود را تغییر دهیم.
رییس بسیج رسانه هرمزگان تصریح کرد: توجه مضاعف به تقویت نگاه آموزش تخصصی و علمی و ارتقا سواد و تفکر رسانه ای که برمدار پژوهش است وبا فعال کردن کارگروههای علمی و تخصصی می توان دراین راستا حرکت کرد و با برگزاری دوره های اموزشی مهارتی به ارتقا دانش و اگاهی مدیران رسانه پرداخت .
پیروی منش بااشاره به نقش آفرینی اصحاب رسانه در جامعه بیان کرد: اقدام سازمان یافته ی افزایش تحرک و انگیزه اصحاب رسانه می تواند در نقش آفرینی تاثیرگذار اجتماعی فرهنگی و سیاسی در ابعاد اقتصاد مقاومتی ، محرومیت زدایی ، تولید محتوا ومفاهیم ارزشمند وعمیق و… مهم وقابل بررسی باشد.
وی در پایان تاکید کرد: برای بالا بردن سطح سواد وتفکر رسانه ای اصحاب رسانه در وحله اول و مردم در مرحله دوم باید نگاه ها را به سمت آموزش های اجتماعی و پژوهش محور در قالب اعزام گروههای جهادی رسانه به محلات وروستاهاو گروه های هدف سوق داد.
انتهای پیام /

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید