خبرگزاری ایرنا: اتاق اصناف ایران در نامه ای به اتاق های اصناف استان تهران، مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر افزایش 15 درصدی قیمت نان را به نانوایی ها تهران اعلام کرد و انتظار می رود نرخ های جدید از هفته آینده اعمال شود.

ستاد تنظیم بازار در مصوبه اخیر خود با افزایش 15 درصدی قیمت نان سنتی در تهران از ابتدای آذرماه موافقت کرد زیرا قیمت نان یارانه ای از سال 93 تاکنون با وجود افزایش قیمت نهاده های دیگر از جمله آب، برق، گاز و دستمزد، افزایشی نداشته است.
در همین راستا اتاق اصناف تهران با صدور بخشنامه ای، ضمن اعلام وزن قانونی چانه نان، به نانوایی ها مجوز این افزایش قیمت را داده است.
طبق این مصوبه، وزن چانه خمیر نان بربری 510 گرم، نان تافتون سنتی ٢٣٠ گرم، نان لواش و تافتون گردان 140 گرم و نان سنگک 560 گرم است.
در این بخشنامه از اتاق های اصناف استان تهران خواسته شده است که همراه با افزایش نرخ مصوب نان، نظارت مستمر بر ارتقای کیفیت به منظور کاهش ضایعات نان و حمایت از حقوق مصرف کنندگان داشته باشند.
 با وجود آنکه امروز برخی رسانه ها قیمت های جدید انواع نان های سنتی را منتشر کردند، این قیمت ها هنوز نهایی نشده و باید اتحادیه نانوایان تهران در این زمینه تصمیم گیری و پیشنهاد خود را کارگروه آرد و نان کشور ارایه کند تا به تصویب برسد.

«علی فاضلی» رئیس اتاق اصناف ایران امروز در گفت و گویی اعلام کرد که با توجه به اینکه ابلاغ دستورالعمل افزایش قیمت نان به اتحادیه ها و واحدهای صنفی اندکی زمان بر است، اجرای نهایی افزایش قیمت نان در نانوایی ها به هفته آینده موکول شده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید