به گزارش ایرنا، شاپور کاکولکی عصر چهارشنبه در نشستی با تعاونی های صیادی استان هرمزگان اظهار داشت: سامانه طراحی شده تحت وب قادر به ارائه گزارش تخلف های صیادی به خصوص در زمینه تهدیدهای زیست محیطی بوده و امکان حفظ و بهسازی مطلوب تر دریا را فراهم می کند.
وی بیان داشت: با استفاده از سیستم آنلاین کنترل شناورهای صیادی مدیریت بهتر و ایمنی بیشتری برای ناوگان صیادی فراهم خواهد شد و این امکان وجود دارد که در آینده با نصب سیستم های پیشرفته تر برای گله یابی آبزیان از امکانات ماهواره ای بیشتر استفاده شود و زمان مفید صیادی و کارایی نیروی انسانی افزایش پیدا کند.
این مقام مسئول تصریح کرد: علاوه بر این، اجرای موفقیت آمیز این طرح می تواند تاثیر بسزایی در بهبود همکاری های منطقه ای و بین المللی کشور و جلوگیری از قاچاق سوخت و کالا داشته باشد.
کاکولکی اظهار کرد: ثبت مسیر تردد، زمان حضور صیادان در صیدگاه ها برای دوره های صیادی مختلف به طور مستمر از دیگر امکانات سیستم کنترل شناورها است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران تاکید کرد: با متخلفان حوزه صیادی پس از راه اندازی سامانه با شدت برخورد خواهد شد.
مدیر کل شیلات هرمزگان نیز در این نشست گفت: صید و صیادی از دیر باز در استان هرمزگان حرفه اصلی بخش عظیمی از جمعیت استان بوده و حفظ این حرفه از اولویت های مهم شیلات است.
سید پرویز محبی از همه صیادان و مالکان شناورهای صیادی خواست تا هم چون گذشته با مجموعه شیلات در راستای اجرای هرچه بهتر سامانه تردد شناورها همکاری لازم را داشته باشند.
استان هرمزگان با داشتن بیش از 29 هزار صیاد ، 22 بندر صیادی و صید سالانه بیش از 240 هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی در کشور را دارد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید