به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور عصر روز سه شنبه در نشست بررسی عملکرد بنادر هرمزگان در مدت مذکور اظهار داشت: در هفت ماه نخست امسال در مجموع 61 میلیون و 395 هزار و 332 تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان تخلیه و بارگیری شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته حدود هفت درصد رشد داشته است.
عفیفی پور با بیان این که در این مدت سه میلیون و 370 هزار و 148 تن کالای غیرنفتی ازطریق بنادر هرمزگان ترانزیت شده، خاطر نشان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش داشته است.
این مقام مسئول اظهار کرد: طی این مدت، افزون بر یک میلیون و 601 هزار و 570 TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که رشد 31 درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.
وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی سال جاری را 22 هزار و 952 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، سه هزار و 40 فروند کشتی بالای هزار تن و 19 هزار و 912 فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته اند.
استان هرمزگان دارای 32 بندر فعال است که به اسکله های تجاری و صیادی برای تخلیه و بارگیری کالا و جابه جایی مسافر معروف هستند، مهم ترین آن ها بندر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، بندرلنگه، آفتاب، چارک، کیش، قشم، تیاب، کلاهی، کرگان، جاسک و سیریک هستند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
عملیات کانتینری در حوزه بندری از شاخص هایی است که مدت های بسیاری بود خبری از رشد این عملیات در بزرگترین بندر تجاری ایران وجود نداشت.
به عقیده کارشناسان،با تلاش های دولت و به دنبال اجرای برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، عملیات کانتینری رشد قابل ملاحظه ای یافته که نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید