به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان اظهار داشت: با رویه های معمول امکان دست یابی به اهداف وجود ندارد و اگر وجود داشت باید تاکنون به هدف های خود رسیده بودیم.
وی ادامه داد: باید دست به کار فوق العاده زد و دستگاه های نظارتی در کنار دستگاه های اجرایی قرار گرفته و به آن ها مشاوره بدهند.
وی اضافه کرد: مدیران اداره های دولتی باید ردیف های بودجه های تملک دارایی و سرمایه ای ملی برای استفاده در استان جذب کنند و گزارش اقدام های صورت گرفته در این بخش را جهت بررسی به استانداری گزارش دهند.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان اظهار داشت: در واگذاری ها حق بیت المال ضایع نشود و موافقت های اصولی به گونه ای تنظیم شود که ضمن همراهی با سرمایه گذار بتوان در مواقع تعلل یا سوء استفاده حق بیت المال را استیفا کرد.
استاندار هرمزگان با تاکید بر این که نباید مانع از کار شد و سرمایه گذارن پشت در شورای برنامه ریزی معطل نشوند، ابراز داشت: مدیران دستگاه های اجرایی به این منظور از مشاوران حقوقی در کنار خود بهره گیرند و ظرفیت های قانونی در واگذاری ها استفاده شود.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دستگاه ها با توجه به نزدیکی زمان بودجه نویسی برای سال 97 فعالیت بیشتری داشته و نیازها و مشکل های استان را خوب به مرکز منتقل کنند تا بتوان بودجه قابل توجه ای برای حل مشکل های استان دریافت کرد.
وی ابراز داشت: هرمزگان در سال جاری متاثر از درآمدهای کشوری با پیش بینی کسری بودجه ای در حدود 400 میلیارد تومان روبه رو است.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان اشاره کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال 97 باید لحظه به لحظه وضعیت بودجه استان و کسری آن را گزارش دهد تا پیگیری های لازم برای جبران آن به سرعت انجام شود.
استاندار هرمزگان هم چنین به یک درصد سهم ورزش از بودجه اداره های دولتی و بنگاه های اقتصادی اشاره کرد و گفت: یک درصد از اعتبارات تملک دارایی اداره های دولتی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان کنار گذاشته شود و 30 درصد به ورزش قهرمانی و همگانی ، 30 درصد برای ورزش دانش آموزش و 40 درصد برای ورزش کارکنان اداره های دولتی صرف شود.
به گفته وی، بنگاه های اقتصادی فعال در هرمزگان هم باید سهم خود را در این خصوص بپردازند و ابزار لازم برای این منظور در استان وجود دارد.
وی به گزارش هزینه درآمد خانوار در سال 95 که از سوی مرکز آمار ایران تهیه شده اشاره و بیان کرد: روند رشد و نسبت درآمد به هزینه خانوارها از سال 93 به این سمت قابل قبول و مناسب بوده ولی کافی نیست که باید برای تقویت درآمدهای مردم تلاش بیشتری انجام شود.
همتی ابراز داشت: این با فراهم شدن امکان اشتغال همه اعضا خانواده، سرمایه گذاری، افزایش تولید و صادرات میسر می شود.
به گفته رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان، با بررسی نوع خودروهای خانواده ها در ایام سفر می توان به سطح درآمد آنان پی برد.
وی در پایان نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان ساحلی هرمزگان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا با موضوع کاهش زمان صدور مجوز های سرمایه گذاری، اظهار داشت: این به همه دستگاه ها ابلاغ شده که صدور مجوز های سرمایه گذاری بیش از 10 روز تا 2 هفته طول نکشد.
استاندار هرمزگان ادامه داد: اگر دستگاهی به این نقطه مطلوب نرسید و یا موردی مجوزی را نتوانست در زمان مقرر صادر بکند باید علت آنرا بررسی و نحوه برخورد با موضوع را مشخص کنیم.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: امکان های خوبی در مرکز سرمایه گذاری استان در حال فراهم شدن که در تسریع صدور مجوز ها موثر خواهد بود و به نقطه مطلوب خواهیم رسید.
همتی در خصوص جابجایی مدیران اداره های دولتی هم گفت: کارها را پیش می بریم و هرجا لازم شد تغییر انجام می شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید