به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز سه شنبه در پنجمین نشست شورای اداری استان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات برگزار شد افزود: هم اکنون سالانه 10 هزار تن میگو در استان هرمزگان تولید می شود که می توان این ظرفیت را به 200 هزار تن افزایش داد.
وی بیان داشت: فروش سوخت به کشتی های خارجی حاضر در خلیج فارس می تواند سالانه 8 تا 9 میلیارد دلار گردش مالی برای استان هرمزگان داشته باشد اما اماراتی ها هستند که فعلا بازار را در دست گرفته و مرزنشینان هرمزگانی نتوانسته اند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.
استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه صنعت گردشگری و نقش آن در رشد و توسعه اقتصاد گفت: با توسعه گردشگری در استان که به مراتب بالاتر از صنعت است می توان بیشترین منافع اجتماعی و اقتصادی را برای استان هرمزگان به ارمغان آورد.
همتی یاد آورشد: هرمزگان استانی با استعداد و با ظرفیت های فراوان بوده و نقش برجسته ای در تولید ملی، امنیت ملی، اقتصاد ملی و بودجه عمومی کشور دارد که با داشتن این ظرفیت ها نیاز به توجه بیشتر احساس می شود.
وی گفت: به عنوان مثال می توان به درآمد 17 هزار میلیارد تومانی سالانه گمرکات، بنادر و دیگر درآمدهای عمومی استان اشاره کرد که به خزانه دولت واریز می شود.
وی گفت: باید فضا را برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان فراهم کنیم و نگذاریم سرمایه سرمایه گذاران به نفع دیگر کشورها تمام شود.
استاندار هرمزگان یاد آورشد: مردم نگاه و امیدشان به تصمیم های مدیران و مسئولان دوخته شده که ما نیز وظیفه داریم امنیت، پیشرفت و توسعه را در استان برای مردم مهیا کنیم.
وزیر اطلاعات در سفر به استان هرمزگان و شرکت در شورای اداری مدیرکل قبلی اطلاعات این استان را تودیع و مدیرکل جدید را معارفه کرد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید