مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان روز گذشته در نشست با خبرنگاران از اجرای برنامه های هفته وقف در استان هرمزگان خبر داد .
به گزارش خبرنگار آفتا ب جنوب حجت الاسلام ” گرایلی” با بیان اینکه بخش اعظمی از مطالبات اداره کل اوقاف و امور خیریه از دستگاههای دولتی بابت هزینه اجاره و تغییر کاربری می باشد ، گفت : 15 میلیارد تومان حداقل رقم مطالبات اداره کل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان از دستگاههای دولتی می باشد و 85 درصد دستگاه های دولتی املاک موقوفه را در اختیار دارند که در جهت وصول مطالبات در حال مکاتبه با آنها هستیم .
وی گفت : تعداد 16 برنامه در 47 زیربرنامه از 25 آبان ماه تا 4 آذرماه در هفته وقف سال جاری برگزار می شود .
وی افزود :برگزاری 13 نشست ، 7 خیمه معرفت ، همایش یاوران وقف و نشست های حوزه وقف از اهم برنامه هفته وقف می باشد .
به گفته این مسئول ، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان به دنبال معرفی سنت حسنه وقف و خیرینی می باشد که به مردم خدمت می کنند .
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان در ادامه به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای حوزه وقف در استان هرمزگان اشاره کرد و افزود : این نمایشگاه صرفا با چشم انداز خیرین در صحن امام زاده سیدمظفر با هدف معرفی خدمات خیرین در هفته وقف برگزار می شود .
حجت الاسلام ” گرایلی” تصریح داشت : ما به دنبال تغییر نگاه مردم در حوزه وقف هستیم و می خواهیم این نگاه به احسان که کمک به فقرا می باشد را فراتر ببریم وبه مردم بقبولانیم که احسان ونیکوکاری در سایر زمینه هایی که نیاز جامعه امروز می باشد نیز بایستی انجام شود تا همه مردم از خدمات وقف برخوردار شوند .
وی بیان داشت : وقف قرآنی یکی از ضعف های موجود دراستان هرمزگان است که فقط در ایام مبارک رمضان جلسات قرآنی برگزار می شود که بایستی بیشتر روی آن کار شود .
به گفته وی ، در وقف های مشارکتی در استان هرمزگان کارهای بسیار خوبی انجام شده است که از جمله آن می توان به وقف مشارکتی که توسط تعدادی جوان مینابی جهت احداث موسسه قرآنی در حال انجام است ، اشاره کرد .
وی تصریح داشت : در نمایشگاه هفته وقف ، 14 غرفه وجود دارند که ادارات کمیته امداد ، بهزیستی وآموزش و پرورش نیز در این نمایشگاه جهت ارائه خدماتشان حضوری فعال دارند و قسمتی از پارکینگ امام زاده سیدمظفر(ع) در راستای اقتصاد مقاومتی جهت فروش محصولات مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به این عزیزان اختصاص داده شده است .
این مسئول در ادامه کل موقوفات استان هرمزگان را 6 هزار و 700 مورد معرفی کرد که از این تعداد 71 وقف جدید در سال جاری بوده ست و 45 وقف مربوط به سال گذشته می باشد .
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان با بیان اینکه مقام معظم رهبری به وقف در حوزه فناوری و نیازهای روز جامعه تاکید فراوان دارند ، گفت : وقف های مورد نیاز در جامعه کنونی در مسائلی چون ازدواج ، تامین دارو برای بیماری های صعب العلاج ، علم و فناوری ، کمک به مخترعین جوان و کلیه امور خیر در استان و شهرستان مورد نظر می باشد که همکاران ما با مشاوره های خود به واقفین در خصوص نیازهای جامعه در حوزه وقف به آنها آگاهی لازم را می دهند .
حجت الاسلام ” گرایلی” در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص پروژه بزرگ اداره کل اوقاف که در داماهی روبروی مجتمع اوقاف در حال ساخت می باشد ، گفت : به دلیل اینکه اوقاف بودجه ای را برای ساخت زمین های وقفی در جهت نیت واقفین ندارد این پروژه به صورت مشارکتی که 58 درصد سرمایه گذار و 42 درصد اوقاف منتفع می شود ، توسط شرکت هلدینگ نجم قشم در حال انجام می باشد .

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید