کمبود هزار تخت بیمارستانی در هرمزگان باعث شده است که بیماران نتوانند از خدمات درمانی مناسب بهره مند شوند ونیاز است که نمایندگان مردم در مجلس پیگیری کنند تادولت این نقیصه را در استان برطرف کند.نقیصه ای که سلامت مردم را به خطر انداخته و بیماران نمی توانند از خدمات مناسب درمانی بهره مند شوند واین اجحاف درحق مردم محسوب می شود.
هرمزگان استانی است که لقب پایتخت تجارت کشور دارد ،اما متاسفانه از امکانات مختلف بی بهره است و در بخش بهداشت و درمان هم با کمبود بیمارستان و تخت بیمارستانی ،پزشک متخصص و فوق تخصص، پرستار ،تجهیزات پزشکی و… مواجه است و عزم جزمی تاکنون دولت در ادوار مختلف برای رفع نیازها نداشته است.
هرمزگان استانی است که صنایع بزرگی هم دارد ، اما این صنایع هم نقشی در بخش سلامت ندارند و ارمغان وجود آنها فقط آلودگی،ترافیک،گرانی مسکن و… است.در این بخش هم پیگیری های لازم برای سهیم شدن صنایع در سلامت نشده است .
قرار بود در بندرعباس در یک دهه اخیر دو بیمارستان۲۲۰تختخوابی و مادروکودک ساخته شوند که نشدند .زایشگاه شریعتی بندرعباس هم که برای بازسازی تخلیه شدو نیاز است که دولت اعتبارات مورد نیاز را برای بازسازی این زایشگاه تامین کند تازودتر ساخته شود؛زیرا درحال حاضر زایشگاه بیمارستان تامین اجتماعی پاسخگوی نیاز مادران نیست.نیاز است که کلینیک های درمانی بزرگسالان و کودکان در شرق و غرب شهر هم داشته باشیم تا به بیماران خدمترسانی شود.
اگر که دولت به قانون عمل می کرد و ۵۰درصد مازاد درآمد را به استان برمی گرداند، بطور حتم انقلابی در بخش های مختلف واز جمله بهداشت ودرمان اتفاق می افتاد و کمبودها برطرف می شد.
در حال حاضر شهروندان بدلیل کمبودهای موجود برای درمان بامشکلاتی فراوان مواجهند و حتی گاهی مجبورند برای درمان به سایر مناطق کشور سفرکنند وبرخلاف فرمایش رهبرمعظم انقلاب،خانواده های بیماران به غیر از رنج بیماری، رنج های دیگری هم دارند.
هرمزگان بدلیل داشتن صنایع مختلف و بروز حوادث و… نیازمند بیمارستان های سوانح وسوختگی، قلب و عروق،چشم پزشکی ،دندانپزشکی و… است .همچنین در بخش ام آر آی،سی تی اسکن،سونوگرافی دولتی و… هم کمبودهایی در استان وجود دارد و بنظر می رسد که مسولان ارشد استان ،نمایندگان مجلس و شورای شهر بایستی باجدیت پیگیر رفع این مشکلات باشند.
دربخش اورژانس هم کمبودهایی وجود دارد.باتوجه به ترافیکی که درشهر بندرعباس وجود دارد و چرخ آمبولانس ها راقفل می کند ؛دانشگاه علوم پزشکی استان در نقاط مختلف پایگاه های اورژانس راه اندازی کرده است و تصمیم دارد که در برخی نقاط دیگر چنین پایگاه هایی را راه اندازی کند و در صورت واگذاری زمین توسط شهرداری ،این مهم محقق می شود.پایگاه اورژانس پشت فرمانداری بندرعباس هم هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده است. نیاز است که در بخش سلامت همکاری بین دستگاهی افزایش یابد و مشکلات و موانع موجود برطرف شود.شورای شهر هم نیاز است که مصوباتی رادر این بخش داشته باشد تاخدماترسانی سلامت ارتقایابد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید