چرا هیچ فرد، نهاد یا دستگاهی جهت اصلاح امور سازمان بنادر کاری موثر انجام نمی دهد.
چرا عزمی جدی در سازمان بنادر جهت ایجاد یک موسسه رده بندی ملی وجود ندارد.
چرا سازمان بنادر در روشن نمودن وضعیت انتخاب اپراتورهای فازهای ۱، ۲ و ۳ بندر شهید رجایی مستاصل و درمانده گشته و نظر نهایی اش را بطور شفاف و دقیق اعلام نمی نماید. چرا سازمان بنادر در ارائه اطلاعاتی از قبیل هزینه ها و درآمدهای سالیانه اش و نیز ارزش واقعی دارایی هایش به مردم اطلاع رسانی نمی نماید.
چرا گزارش عملکرد فنی و اقتصادی کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر از بدو ایجاد تاکنون، عملکرد فنی و اقتصادی دفتر مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و نیز شرکت های زیر مجموعه موسسه صندوق پس انداز کارکنان سازمان بنادر، در معرض دید مردم جهت قضاوت قرار نمی گیرد.
چرا سازمان بنادر به حال خودش رها شده
چرا رزومه تحصیلی و سوابق کاری معاونین و مدیران کل سازمان بنادر و نیز نماینده این سازمان در دفتر مرکزی آیمو واقع در لندن در معرض دید مردم قرار نمی گیرد.
چرا طرح راهبردی سازمان بنادر (البته در صورت وجود!) در معرض دید و قضاوت مردم قرار نمی گیرد.
چرا عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه امور بین الملل دریایی (رویدادهایی از قبیل کنفرانس ها، کارگاه های آموزشی، نشست ها و سمینارها)، توسط تیمی مستقل و خبره دریایی مورد ارزیابی جامع و دقیق قرار نگرفته. آیا وقت آن نرسیده تا تیمی مستقل و خبره به این مهم ورود نماید؟ چرا بطور میانگین در طول سی سال گذشته هر دو سال و نیم یکبار اعضاء هیات عامل سازمان بنادر تغییر
کرده اند. و در طول ده سال گذشته بطور میانگین هر ۱۶ ماه یکبار، معاون دریایی تغییر نموده است.
چرا مدیران سازمان بنادر از ده سال گذشته تاکنون، فکر و اقدامی اساسی برای تقویت نیروی انسانی متخصص در امور دریایی و بندری در این سازمان عریض و طویل ننموده اند. چرا تعداد زیادی از معاونین و مدیران کل بازنشسته سازمان بنادر و دریانوردی در شرکت های زیر مجموعه موسسه صندوق پس انداز کارکنان این سازمان و نیز شرکت تعاونی افق که طرف قرارداد با سازمان بنادر در انجام کارهای برون سپاری شده این سازمان هستندمشغول به کار می باشند.
آیا این نوع مدل همکاری فیمابین مدیران و معاونین بازنشسته و سازمان بنادر برای هر دو طرف سودمند و مفید بوده، آیا به منافع ملی در اینگونه از همکاری ها توجهی شده است و صدها چرای دیگر !!
رضا محمد علی بیگی

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید