تصویر معاون مدیریت بحران کشور: اولویت ما نجات زیر آوار ماندگان است

به گزارش جام جم آنلاین ؛ سعیدی معاول مدیریت بحران کشور گفت: تغداد کشته ها 164 نفر و تعداد زخمی ها 1386 نفر است. این مجروحان بلافاصله به مراکز درمانی اعزام شدند. البته تعدادی از مجروحان سر و پایی مداوا شدند اما برخی برای ادامه درمان نیاز داشتند در مراکز درمانی باقی بمانند.

وی درباره تعطیلی مدارس نواحی زلزله زده گفت: مدارس ایلام و کرمانشاه تعطیل شدند اما مدارس کردستان تعطیل نیست.

سعیدی عنوان کرد: 16 فروند بالگرد به مناطق زلزله زده اعزام شدند. استان های همجوار نیز نیروهای کمکی خود را به مناطق زلزله زده اعزام کردند. 9 استان اعلام آمادگی کردند که در راستای کمک رسانی به کرمانشاه یاری برسانند. خواهش من از مردم این است که همکاری لازم را داشته باشند.

معاون مدیریت بحران کشور در پاسخ به این سوال که منظورش از همکاری مردم چیست گفت: اولا اخبار موثق را فقط از صدا و سیما و خبرگزاری های رسمی دریافت کنند. فقط اخبار این منابع قابل اتکا است. ثانیا در بیرون آوردن مجروحان همکاری لازم را با ما داشته باشند. ماشین های امدادی و دستگاه های سنگین برای آوار برداری باید مرتب به مناطق زلزله زده اعزام شوند و مردم باید با باز کردن راه به آنها کمک کنند. بیرون آوردن مجروحان دقت و سرعت زیادی می خواهد. از همه مردم ایران و کرمانشاه که تا الان همکاری خوبی با ما داشتند درخواست می کنم همکاری خود را بیشتر هم کنند.

سعیدی با تاکید بر اینکه مردم با احتیاط وارد ساختمان های آسیب دیده شوند گفت: اگر تعداد مجروحان بیشتر از ظرفیت بیمارستان ها باشد آنها را به بیمارستان های شهرهای همجوار می فرستیم.

وی تاکید کرد: برای ارزیابی خسارات وارد شده به مناطق زلزله زده تیم های ارزیاب کار خود را آغاز خواهند کرد اما تاکید کنونی ما در این ساعات نجات جان مجروحان است. باید تا آخرین نفر که زیر آوار مانده باید بیرون بکشانیم و به مراکز درمانی ببریم. مرحله دوم بررسی خسارات هاست.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید