صبح شنبه 6ابان ماه مراسم افتتاحیه رسمی نمایشگاه مطبوعات با حضور معاون اول دولت دوازدهم درحالی برگزار شد که عدم حضور رییس دولت دراین مراسم به خوبی مشهود بود .

اهالی رسانه همه در انتظار حضور وی برای پاسخگویی و پرسشگری از باب مسایلی بودند که رییس جمهور طی چهارسال گذشته مرتب از وعده های رنگین و شیکی خبر می داد که تاکنون عملی نشده است .

جهانگیری با حضور درمراسم افتتاحیه نمایشگاه بیست وسوم با تاکتیک خاص خودش که در مناظره های نمایشی روزهای تبلیغات انتخاباتی دیدیم و شنیدیم بسیار محتاطانه و محافظه گرانه از رسانه سخن گفت. وی به کلی گویی و پراکنده گویی در خصوص مسایل ومباحث کلی و کلان و هر چیز بیراهی سعی کرد ذهن خبرنگاران و روزنامه نگاران حاضر در مراسم و مصلی را ساعتی منحرف نموده و انهارا در وادی دیگری نگه دارد .

هرچند خبرنگاران حاضر در مجلس به رسم ادب ، سخنی به گزاف نگفتند ودر برابر سخنان بی ربط به حوزه رسانه سکوت اختیار کردند اما این سکوت نشانه رضایت و نافهمی نبوده ونیست .

امروز رولت دوازدهم ورییس ووزرایش باید در برابر وعده های انتخاباتی و عقب مانده و خاک گرفته شان سخن بگویند و اذهان را روشن نمایند، مهمترین مسئله دراین خصوص وعده های روحانی مبنی بر آزادی زندانیان ، آزادی بیان و کاهش درد معیشت و ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور بود که تاکنون با گذشت قریب به چهارسال و اندی هیچ وعده ای عملی نشده و مردم وهواداران بیست و چهارمیلیونی اش همچنان چشم انتظارند .

روحانی به نمایشگاه مطبوعات نیامد چون توجیهی و سخنی برای وعده های تحقق نیافته اش نداشت و می دانست که اینجا دیگر راه گریزی ندارد و در برابر صدها دوربین و میکروفن ورسانه حاضر در مصلی باید سخنی منطقی و بدور از سیاه نمایی و شلوغ کاری بگوید .

روحانی می دانست که دیکر اینجا نمی تواند توپ را در زمین رقبا بیاندازد وباید شخصا پاسخگوی مطالبات از بین رفته اهالی رسانه باشد ، باید پاسخ بدخهد که چرا میلیاردهاتومان یارانه حمایتی مطبوعات کشور را فقط به چند نشریه دولتی و نورچشمی اختصاص داده ویا بودجه های فرهنگی را تماما صرف تبلیغات انتخاباتیش نموده است .

هرچند روحانی و اطرافیانش و خبرنگاران واهالی رسانه به خوبی می دانند که چرا ایشان در مراسم افتتاحیه حضور نیافت اما این توجیه و عدم حضور بی توجهی و دهن کجی تندی به مطبوعات کشور به عنوان رکن چهارم دموکراسی بود و اهالی رسانه هیچگاه این بی حرمتی و مهمان نوازی جناب رییس جمهور را از خاطر نخواهند برد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید