جناب آقای دکترهمتی!

جناب اقای استاندار حضور حضرتعالی را در منصب استانداری هرمزگان تبریک عرض نموده و بنا بر وظیفه معلمی نکاتی مختصر را در رابطه با همان جمله معرف جناب اقای مرادی نماینده محترم استان در مجلس شورای اسلامی تحت عنوان  “فرصت از دست رفته”که در جلسه معارفه جنابعالی بیان فرمودند یاداوری می نمایم شاید بتواند کمکی باشد در اجرای برنامه های آ تی .

در استان کارهای زیر ساختی و صنعتی بزرگ فراموش شده است واستان مشغول کارهای کوچک شده است. آیا این استان استان کم درامد و فقیریست؟ توسعه اقتصادی استان متوازن نمی باشد. هنوز حوزه شرق و غرب استان از نبود آب و بهداشت و درمان مناسب  زجر می کشند. استان از مراکز درما نی تخصصی متنوع وبزرگ و مجهزبرخوردار نیست وسهم عمده بیماران استان یزد را هرمزگانی ها تشکیل می دهند

پل خلیج فارس با طول کمتر از دو کیلومتربین سرزمین مادری و جزیره قشم هنوز ساخته نشده است ؟آیا مهندسی کشور ما به این بلوغ تکنیکی نرسیده؟ یا مشکل جای دیگریست؟

سهم ما ازطرح کلان کشوری  توسعه سواحل مکران برای مردم جاسک و حتی استان نامعلوم است چرا اطلاع رسا نی به خوبی صورت نگرفته است؟ در این طرح چند پالایشگاه،نیروگاه و کارخانه بزرگ سهم منطقه جاسک  و استان خواهد بود؟

با وضعیت موجود آب در استان چرا برنامه ای جهت احداث سد های جدید و انتقال آب وجود ندارد؟ آیا احداث آب شیرین کن راه علاج ان است؟ آیا اثرات جانبی توسعه بی رویه و بدون موازین علمی آب شیرین کنها را بر خلیج فارس و اکوسیستمهای ان را در سالهای گذشته می دانید؟

در کنار مراکز بزرگ کشاورزی استان صنایع تبدیلی و سرد خانه متناسب ساخته نشده است و کشاورزی استان وضعیت مناسبی ندارد.

کارهای بزرگ توریستی گردشگری ، تفریحی و فرهنگی در استان و شهر بندر عباس در این سالها تامین اعتبار و انجام نشده است؟ چرا از کوههای بزرگ استان مانند گنو و هماگ و …و دشتهای ان و جزایر استان برای این منظور استفاده نشده؟چرا مجتمع های تفریحی وفرهنگی در کنار مجتمع های تجاری بزرگ در شهرهای استان ساخته نشده؟

مرکز پژوهشی وفناوری راهبردی متناسب با استعداد استان ایجاد نشده است. مگر نه این که توسعه استان دریا محور است و رکن اساسی توسعه  هم توسعه انسانی است پس چرا استان از داشتن یک دانشگاه علوم وفنون دریایی با رشته ها و گرایشات ضروری  محروم می باشد در صورتی که تمام استانهای همجوار یعنی سیستان و بلوچستان،خوزستان و بوشهراز ان برخوردار می باشند.آیا فکر نمی کنید به یک کارگروه تخصصی در رابطه با” دریا ٍظرفیتها و استعدادههای ان” در استان و استانداری وبا حظور تمام نخبگان این حوزه نیاز باشد؟

 

احسان کامرانی

استاد تمام دانشگاه هرمزگان

 

 

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید