هفته که آغاز کردیم هفته ای بود بنام تربیت بدنی و ورزش بنا به مناسبت تقویمی ؛ مسئولان ورزش استان مصاحبه کردند و عکس انداختند و مسابقات ورزشی هم به همین نام و عنوان برگزار شد اما باید بگوییم این کافی نیست .
ورزش باید جز لاینفک زندگی روزانه مردم شده تا جایی که خودروها را در پارکینگ ها گذاشته واستفاده از دوچرخه وسایر وسایل عمومی مدنظر قراربگیرد.هفته تربیت بدنی نباید مختص یک هفته و یک روز و یک نام باشدشایسته است که تحرک و ورزش را در سراسراستان همگانی کرده و برای تشویق شهروندان در هر گروه سنی خصوصا سالمندان تدابیر ویژه ای اندیشید تا بتوان بیماریهایی که ناشی از کم تحرکی وفقر حرکتی است را بهبود بخشیده و از هزینه های درمانی و رنج بیماری بکاهیم.
بسیاری از بیماریهای قرن حاضر دراثر چاقی و کم تحرکی و زندگی ماشینی امروزی بوجود آمده وتنها چاره آن هم تحرک و
فعالیت های هوازی و ورزش از هر نوع که باشد مناسب است.
اما برگزاری این هفته به صورت نمادین و مختص چند هیات ورزشی نمی تواند بصورت همگانی و عمومی به ترویج فرهنگ ورزش و تحرک درجامعه بپردازد. بهتراست که مدیران و مسئولان ورزشی استان در کنار رسانه ها با تشکیل کارگروه هایی تخصصی وعمومی سعی در جذب و جلب نظر شهروندان در تمامی گروههای سنی برای شرکت در فعالیتهای ورزشی دسته جمعی و انفرادی داشته باشند. از طرفی هم باید زمینه ورزش رایگان در شهر و سراسراستان فراهم شود تا همه بتوانند بدون دغدغه به ورزش بپردازند. خصوصا بانوان که با محدودیتهای بیشتری مواجه هستند با استفاده از فضاهای مناسب و استاندارد با خیالی آسوده اوقات فراغت خودرا به ورزش وپیاده روی و تحرک بپردازند. وجود
پارک های بانوان در شهر بندرعباس اقدامی بسیار شایسته است که باید راین خصوص متولیان نسبت به نگهداری و احیا فضای سبز این فضاهای موجود هم اقداماتی را انجام دهند چرا که بسیاری از فضاهای سبز این پارکها در حال خشک شدن واز بین رفتن هستند و نیازمند هرس ، نگهداری و آبیاری می باشند.
شعار عقل سالم در بدن سالم این روزها دیگر یک شعارنیست وباید به سبکی از زندگی تبدیل شود . درکنار زندگی ماشینی و کم تحرک شهرنشینی و حتی روستانشینی لازم است که همایش های همگانی بصورت هفتگی در قالب تورهای پیاده های روی ، کوهنوردی ، ساحل نوردی و جزیره نوردی و … توسط متولیان امر برگزار شده تا تمامی شهروندان و علاقمندان بتوانند در تمام اوقات سال وقت خودرا با ورزش و فعالیت پرکنند نه آنکه ورزش همگانی مختص به یک هفته و یک قشر خاص ورزشکار باشد .ورزش های همگانی را ترویج دهیم تا شهروندان سالم وشاداب تربیت نماییم و به انواع بیماریهای لاعلاج وپرهزینه با تغییر سبک زندگی و غذای سالم و ورزش وتحرک بیشتر نه بگوییم./

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید