تصویر دام‌ پزشک قلابی برای جویندگان کار +عکس

به گزارش جام‌جم، 18 مرداد امسال نماینده حقوقی مرکز فوریت‌های پزشکی‌ با مراجعه به دادسرای ناحیه 5 تهران و طرح شکایتی عنوان کرد شخصی با معرفی خود به عنوان پزشک اورژانس، کلاهبرداری کرده است.

با ارجاع پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی، تعدادی از زنان و مردان جوان با مراجعه به پایگاه دوم پلیس آگاهی اعلام کردند توسط شخصی که خودش را دکتر «روزبه ک» معرفی کرده مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

مالباختگان در اظهارات خود عنوان کردند این شخص مدعی شده قادر به استخدامشان در مرکز فوریت‌های پزشکی است و به این بهانه، به عنوان هزینه‌های استخدامی مبالغ چند میلیون تومانی از آنها دریافت کرده است.

خانمی 25 ساله در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش در پارک دانشجو نمایشگاهی فرهنگی تشکیل شد که من نیز مدیر یکی از این غرفه‌ها بودم. یک روز داخل غرفه نشسته بودم که آقایی با لباس فرم اورژانس به غرفه من مراجعه کرد. این شخص ابتدا به عنوان بازدیدکننده، سؤالاتی را درخصوص محصولات غرفه از من پرسید و در ادامه خودش را به عنوان پزشک اورژانس معرفی کرد. زمانی که این شخص علاقه مرا به ماموریت‌های مرکز اورژانس مشاهده کرد، مدعی شد دارای سمت مدیریتی در این مرکز بوده و قادر است مرا در اورژانس استخدام کند. به این بهانه، ارتباط من با این شخص به نام دکتر روزبه شکل گرفت. پس از مدتی اعلام کرد، به من علاقه‌مند شده و قصد ازدواج با مرا دارد. این موضوع ادامه داشت تا این‌که یک روز طی تماس تلفنی مدعی شد تمامی مراحل استخدامی مرا انجام داده و برای آخرین مرحله نیاز به پرداخت مبلغ دو میلیون و 500 هزار تومان است. به این بهانه در آخرین ملاقاتمان این پول را از من گرفت و پس از آن، دیگر تماس‌های ما قطع شد تا این‌که پس از مراجعه به دفتر مرکزی اورژانس به من اعلام شد چنین شخصی در این مرکز مشغول به کار نیست.

با توجه به شیوه و شگرد متهم، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی محل سکونت پدر روزبه در غرب تهران کرده و در ادامه دریافتند پدر و مادر روزبه چند سال است از یکدیگر جدا شده و به همین علت روزبه، به صورت دوره‌ای با آنها زندگی می‌کند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، سرانجام محل سکونت روزبه در منطقه جنت‌آباد شناسایی و او دستگیر شد.

 دست

روزبه که دارای تحصیلات در مقطع دیپلم است، در اعترافاتش درخصوص علت معرفی خود به عنوان پژشک اورژانس عنوان کرد: به دلیل علاقه شدید به لباس اورژانس، یک دست لباس امدادگران اورژانس را خریدم. در زمان اجرای طرح‌های امدادی از سوی تیم‌های اورژانس، با لباس فرم در این محل‌ها حاضر می‌شدم. در کنار خودرو می‌ایستادم و عکس سلفی می‌گرفتم و برای فریب از این عکس‌ها استفاده می‌کردم تا مطمئن شوند پزشک اورژانس هستم.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر افزود: با توجه به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری از این اشخاص و همچنین به دلیل شکایت رسمی مرکز اورژانس از متهم، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم برای انجام تحقیقات در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید