به گزارش ایرنا ، آتش پاد فرجام دانش روز چهارشنبه در یک نشست خبری افزود: بر اساس مذاکره و درخواست سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رایزنی با شرکت های سازنده و تامین کننده تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی انجام و اسناد و پیش فاکتورها به سازمان مدیریت و برنامه ریزی تحویل شد.
وی ادامه داد: در 20 سال گذشته سازمان مدیریت و برنامه ریزی هیچگونه کمکی به آتش نشانی نکرده و شهرداری نیز با توجه به چالش های مالی، بودجه های مصوب و مورد نیاز را اختصاص نداده است.
به گفته دانش هرچند شهرداری بندرعباس در این زمینه تفکر مساعد دارد اما با مشکل شدید مالی مواجه است و بیشترین دغدغه و اولویتش، پرداخت حقوق کارکنان است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس بودجه مصوب سال گذشته این مجموعه را 62میلیارد ریال اعلام کرد که 35میلیارد ریال آن اختصاص یافته و امسال نیز، با وجود گذشت حدود هفت ماه از سال، از بودجه 80 میلیارد ریالی تصویب شده برای سال 96، فقط 10میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخشنامه سازمان همیاری های وزارت کشور با موضوع مسئولیت های شهرداری در حوزه ایمنی اظهار داشت: در یکی از بندهای این بخشنامه تاکید شده که تامین تجهیزات آتش نشانی باید در اولویت بودجه سال 96 شهرداری باشد.
وی تشکیل کارگروهی با مسئولیت شهرداری با حضور نمایندگان شهردار، نظام مهندسی، راه و شهرسازی، آتش نشانی، اداره کار و دادستانی برای شناسایی و تصمیم گیری درباره ساختمان های نا ایمن در سطح شهر را یکی دیگر از بندهای این بخشنامه اعلام کرد.
در بند سوم این بخشنامه تصریح شده تخلفات ایمنی ساختمان ها که در کمیسیون های ماده 100 و 99 مطرح می شود با جریمه قابل جبران نخواهد بود و باید برخورد قانونی شامل اصلاح ، تغییر کاربری یا تخریب درباره آن اجرا شود.
دانش در بخش گزارش عملکرد خاطرنشان کرد: از مهر 95 تا کنون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس دو هزار و 483 عملیات اطفای آتش و امداد و نجات انجام داده که یک هزار و 227 مورد آتش سوزی بوده و در مجموع یک هزار و 363نفر از شهروندان از آتش یا سایر حوادث نجات داده شده اند.
وی همچنین از شناسایی 276 ساختمان پرخطر و غیرایمن در بندرعباس خبر داد که بیشتر آنها ساختمان های پرخطر منطقه گلشهر هستند و حوادث این منطقه چندین برابر بافت های فرسوده بندرعباس است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس در پاسخ به سئوالی درباره پرونده آتش سوزی مجتمع تجاری مسکونی ستاره جنوب بندرعباس در سال 94 تصریح کرد: احکام قضایی این پرونده حدود یک ماه قبل صادر شده و افرادی در این زمینه محکوم شده اند که محکومیت مدیر وقت منطقه دو شهرداری بندرعباس و مدیر مجتمع ستاره جنوب به حبس، شلاق و جزای نقدی بخشی از این محکومیت هاست.
دانش صدور پروانه ساختمانی بدون استعلام ایمنی از آتش نشانی و بی توجه ای به هشدارهای مکرر صادر شده را از جمله تخلف های این پرونده اعلام و اضافه کرد: برای پلاژ بانوان منطقه سورو که به تازگی به بهره برداری رسیده، شهرداری هیچگونه استعلامی از آتش نشانی نگرفته و این سازمان از ایمن یا غیرایمن بودن آن بی اطلاع است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید