فریدون همتی شامگاه جمعه با صدور پیامی که در اختیار ایرنا نیز قرار گرفته است، ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، اظهار داشت: از سالیان دور تاکنون شاهد آئین های عزاداری سنتی و خاص مردم هرمزگان در ایام ماه های محرم و صفر بوده ایم و بی شک امسال نیز شاهد حضور پرشور مردم در این مراسم ها خواهیم بود.
وی ادامه داد: بی شک مکتب عاشورا که در تداوم راه نبی مکرم اسلام(ص) و امیرالمومنین حضرت علی(ع) و با قیام خونین امام حسین(ع) شکل گرفت، سرچشمه ای بی پایان از ایثار و شهادت است که توسط ائمه اطهار(ع) ترویج یافته است.
همتی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که به برکت انقلاب، مکتب عاشورا در مناطق مختلف ترویج یافته و آزادی‌خواهان عالم با تاسی از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به مقابله با زورگویان و ستمکاران برخواسته اند .
استاندار هرمزگان اضافه کرد: در سالیان اخیر شاهد هستیم که جوانان ایران اسلامی با تاسی از مکتب امام حسین(ع) پس از جانفشانی هایی که در دوران دفاع مقدس داشتند، این روزها نیز در دفاع از حرم اهل بیت(ع) با ایثارگری مثال زدنی به شهادت می رسند و قطره قطره خون پاک آنها شجره طیبه انقلاب اسلامی را آبیاری می کند.
وی با تسلیت فرارسیدن ایام محرم به همه مسلمانان ، گفت: امیدوارم همگان با درس گرفتن از واقعه عاشورا و رشادت و ایثار امام حسین و یارانش، آموزه های این مکتب را سرلوحه قرار دهیم و در این مسیر گام برداریم.
همتی خاطرنشان کرد: ماه محرم با نام و یاد اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش آمیخته شده و فضایی سراسر معنویت به این ماه گرانقدر بخشیده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید