خبرگزاری ایسنا: این روزها بورس تهران در کانال رشد قرار گرفته و شاخص کل شاهد سقف شکنی‌های پی در پی است. امروز اکثر خودرویی‌ها توانستند تا سقف ۵ درصد رشد قیمت داشته باشند.

در پی رشد دماسنج بازار سرمایه ایران در پی روزهای اخیر امروز نیز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۴۸۸ واحد رشد کرد و به رقم ۸۵ هزار و ۸۳۱ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با رشد ۹۶ واحدی تا رقم ۱۷ هزار و ۹۵۱ واحدی بالا رفت.

علاوه بر این شاخص آزاد شناور با رشد ۶۳۹ واحدی همراه شد و به رقم ۹۳ هزار و ۵۶۷ رسید. همچنین شاخص بازار اول با افزایش ۴۲۹ واحد به عدد ۵۹ هزار و ۹۰۶ دست یافت و شاخص بازار دوم با ۵۹۱ واحد افزایش تا عدد ۱۸۸ هزار و ۳۷۰ واحدی بالا رفت.

در معاملات امروز نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر، گروه مپنا، معدنی و صنعتی گلگهر هر یک به ترتیب ۶۹، ۶۳ و ۶۰ واحد تاثیر مثبت روی شاخص داشتند و در طرف مقابل پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و شرکت ارتباطات سیار ایران به ترتیب ۲۵، ۱۱ و ۱۰ واحد تاثیر کاهنده سعی در پایین نگه داشتن شاخص داشتند.

امروز در گروه خودرو به جز در دو نماد شاهد رشد یک دست سهام شرکت‌های این گروه بودیم به طوری که سهم‌های پرمعامله‌ای مانند سایپا، ایران خودرو، ایران خودرو دیزل، زامیاد و پارس خودرو توانستند بیش از چهار درصد در قیمت پایانی رشد کنند و در قیمت آخرین معامله تا مرز رشد پنج درصدی پیش روند. در گروه خودرو امروز حدود ۳۰۸ میلیون سهم به ارزش حدود ۴۰ میلیارد تومان در ۱۹ هزار و ۶۲۴ نوبت، مورد داد و ستد قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی نیز حجم معاملات به ۸۷ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات عدد ۱۷ میلیارد تومان را رد کرد. برعکس خودرویی‌ها، فلزات اساسی امروز رمق چندانی نداشتند و بیش از نیمی از نمادها در این گروه با کاهش در قیمت پایانی همراه بودند. از طرفی در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای نیز اکثر نمادها یکدست در قیمت پایانی شاهد ریزش بودند. ارزش معاملات این گروه به ۱۱ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از معامله بیش از ۳۱ میلیون سهم بود.

در گروه قندی‌ها نیز هر چند که نمادهایی با ارزش نسبتا بالایِ معامله مانند قند شیرین خراسان شاهد صف فروش بودند و پنج درصد در قیمت آخرین معامله افت کردند، ولی در کل این گروه معاملات کم‌جانی نداشت. در نماد مذکور تمام خریدها متعلق به سهامدار حقیقی و از کل عرضه‌ها نزدیک به ۹۲ درصد مربوطه به عرضه حقوقی‌ها بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز نزدیک به ۲۳۷ میلیارد تومان بود که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۷۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله بود.

آیفکس نیز ۰.۲ واحد امروز کاهش یافت و به رقم ۹۵۷.۴ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۵۱ میلیارد تومان رسید که این مبلغ ناشی از دست به دست شدن ۱۹۴ میلیون سهم و اوراق مالی طی حدود ۳۰ هزار نوبت داد و ستد بود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید