خبرگزاری فارس: رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم جشن شکوفه‌ها با بیان اینکه امسال یک میلیون و چهارصد و چهارده هزار و 195 دانش‌آموز کلاس اولی سال تحصیلی را آغاز می‌کنند و مجموعاً 8 میلیون نوآموز پیش دبستانی و دانش‌آموز دبستانی، مهر را با شور و نشاط آغاز خواهند کرد.

وی خطاب به دانش‌آموزان افزود: حامل سلام گرم وزیر آموزش و پرورش برای شما هستم که به خاطر درگذشت مادرشان، امکان حضور در جمع شما را نداشتند.

حکیم‌زاده ادامه داد: شأن انسان حرکت برای رسیدن به مقام خلیفة اللهی است و نکته مهم این است که آغازگر این حرکت، معلمان هستند؛ معلمان، دانش‌آموزان را که افتخارآفرینان آینده این سرزمین هستند، یاری می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت دوره ابتدایی و پیش دبستانی ادامه داد: مسیر مهم زندگی انسان از دبستان و پیش‌دبستانی شروع می‌شود و سهم معلمان در این مرحله بسیار بزرگ است.

وی بیان داشت: تمام کلمات و بازخوردهای معلمان در ساختن شخصیت دانش‌آموزان بسیار تأثیرگذار است.

حکیم‌زاده گفت: هدف جامع ما، تربیت همه بعدی دانش‌آموزان در یک مدرسه مطلوب برای رسیدن به حیات طیبه است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: هدف ما این است که بدون در نظر گرفتن زبان، جنسیت و قومیت، فرصت‌های برابر برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم و همه ابعاد تربیتی را در آنها بپرورانیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم امکان کودکی و بازی کردن را در مدارس برای دانش‌آموزان فراهم کنیم، گفت: معلمان برای رسیدن به آموزش و پرورشی خلاق و کارآمد به ما کمک کنند و آموزش و پرورشی موفق است که معلمان، مدرسه را از آن خود بدانند و این احساس تعلق را در دانش آموزان هم ایجاد کنند.

حکیم زاده با بیان اینکه آموزش و پرورش به مشارکت همه اولیا نیاز دارد، تصریح کرد: اصحاب رسانه هم می‌توانند سهم بزرگی در گفتمان‌سازی داشته باشند و آموزش و پرورش را به عنوان مسئله اصلی کشور مطرح کنند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید