به گزارش ایرنا ، محمدرضا پور رجبی روزسه شنبه در گفت وگوبا خبرنگاران افزود: اسکله های شناور با هدف تکیه بر دانش و توانمندی متخصصان داخلی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با مشارکت بخش خصوصی
دربندرهای شهید رجایی و جاسک مورد بهره برداری قرار می گیرند .
وی ادامه داد: در زمان ساخت 60نفر بطور مستقیم مشغول بکار بوده ، دوفروند از این اسکله های شناور ویژه تخلیه و بارگیری مواد معدنی در کوتاه مدت در بندر شهید رجایی به ارزش 38میلیارد ریال و یک فروند هم دربندرجاسک به ارزش 12میلیارد ریال مستقر است.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، از مزایای ساخت اسکله های شناور چند منظوره ، رساندن سطح تخلیه و بارگیری در بندرهای استان به استانداردهای جهانی از لحاظ ایمنی واعتماد به دانش و توان فنی متخصصان ایرانی عنوان کرد.
پور رجبی تصریح کرد : از آنجایی که بندر جاسک تقاضای زیادی در زمینه توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری دریایی دارد ، کاربری مهم این اسکله شناور در زمینه ارتقاء روابط بین المللی با کشور عمان است.
وی ، رونق اقتصادی سواحل مکران و گسترش ارتباطات بین المللی را از جمله اهداف کلیدی اجرای این پروژه عنوان کرد و افزود: این اقدام در راستای بسترسازی و رونق بخشی به خط دریایی بندرجاسک – عمان صورت گرفته تا از این رهگذر یک مسیر ایمن بین المللی برای ترابری مسافر و خودرو در دریای عمان فراهم شود.
وی یاد آور شد: طرح های توسعه و آبادانی بنادر و جزیره ها هرمزگان در سال های اخیر از اهمیت بالایی برخوردار بوده و افزایش سهولت دسترسی در امر تخلیه و بارگیری مواد معدنی و افزایش رونق اقتصادی در سواحل و جزیره ها از طریق جذب گردشگراز سیاست های سازمان بنادر ودریانوردی است.
اسکله های شناور نوعی اسکله نصب سریع محسوب می شوند که درآب های دارای سطح متغیر زیاد مانند مناطق جزر و مدی شدید و نیز در مناطق دور از ساحل مورد استفاده قرار می گیرند.
سطح اسکله های شناور و کشتی مجاور آن بطورمعمول اختلاف ارتفاع زیادی ندارند لذا در شرایطی که اختلاف سطح کشتی بین حالت پر و خالی زیاد نباشد، استفاده از اینگونه اسکله ها برای انتقال خودرو و مسافر و برخی کالاها مثل مواد معدنی مناسب است.
استان هرمزگان دارای 32 بندر فعال بوده که به اسکله های تجاری و صیادی برای تخلیه و بارگیری کالا و جابجایی مسافر معروف بوده ، مهمترین آن بندر شهید رجایی ، شهید باهنر ، شهید حقانی ، بندرلنگه ؛ آفتاب ، چارک ، کیش ، قشم ،تیاب ، کلاهی ، کرگان وجاسک و سیریک هستند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید