محسن ضیایی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته گردشگری و روزجهانی جهانگردی (5 مهر) اظهار داشت: درخواست های فراوانی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان واصل شده و می شود ولی به دلیل همین دست اندازها اجرایی نمی شوند.
وی ادامه داد: سایر استان ها مانند اصفهان و آذربایجان شرقی توانسته اند از مشوق های قانون ها به خوبی برای پیشرفت صنعت گردشگری خود استفاده کنند ولی اداره های دولتی هرمزگان وجود این مشوق ها را نمی پذیرند و می گویند این قانون ها را قبول نداریم.
وی ادامه داد: برای پیشرفت بخش گردشگری هرمزگان و افزایش درآمدهای استان در این بخش باید همکاری بیشتر سایر اداره ها هم وجود داشته باشد.
استان هرمزگان بنا به گفته کارشناسان دارای ظرفیت های فراوانی در بخش گردشگری دریایی است که استفاده چندانی از آنها نشده است، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان دلیل این امر را نامشخص بودن متولی اصلی گردشگری دریایی هرمزگان می داند که موجب سرگردانی سرمایه گذاران و علاقه مندان این بخش می شود.
وی تاکید کرد: مقدمه های اولیه برای راه اندازی کمیسیون گردشگری دریایی برای رفع این مشکل انجام شده است که امید می رود به زودی شاهد راه اندازی آن باشیم.
پنج تا 12 مهر به عنوان هفته گردشگری نامگذاری شده که ضیایی در این خصوص می گوید: 6 کیوسک اطلاع رسانی و معرفی جاذبه های گردشگری هرمزگان در 6 نقطه استان راه اندازی می شود.
وی اجرای برنامه تور ویژه محرم برای راهنمایان گردشگری و تور رودخانه نوردی برای فعالان بخش گردشگری (ماشاری تا بنگلایان در منطقه سیاهو)، تقدیر از برترین های بخش گردشگری و برگزاری همایش همیاران گردشگری با حضور 60 دانش آموز همیار گردشگر برای ترویج سفر از دیگر برنامه های هفته گردشگری بیان کرد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید