دکتر سید حسین داودی عصر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مراکز بهداشتی غرب هرمزگان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سلامت مادر و کودک از جمله شاخص های مهم سلامت است و وزارت بهداشت نیز حساسیت و نظارت خاصی بر این مساله دارد.
وی ادامه داد: در همین راستا اساس کار دانشگاه در ابتدا شناسایی خانواده هایی است که تصمیم به فرزندآوری دارند و در تلاش هستیم که این بانوان از سه ماه قبل از بارداری، شناسایی و تحت پوشش مراقبت های لازم توسط بهورز و مامای مستقر قرار گیرند.
دکتر داودی با بیان این که صدور کارت شناسایی سلامت نیز در همین راستا در دست انجام است، گفت: صدور کارت های شناسایی در سه رنگ مختلف که رنگ سبز نشانگر سلامتی کامل، رنگ زرد نشانه نیاز به مراقبت و رنگ قرمز نشانه وضعیت پرخطر مادر باردار است، انجام می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: صدور این کارت ها به مراقبان کمک می کند ضمن داشتن آمار دقیق تر و دسته بندی پرونده ها ، مراحل رسیدگی را با سرعت بیشتری انجام دهند.
غرب هرمزگان شامل شهرستان های بندرلنگه، بستک و پارسیان است که بندرلنگه در 240 کیلومتری، بستک در 230 کیلومتری و پارسیان در 400 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
هم اکنون 134 خانه بهداشت در غرب هرمزگان مشغول به ارایه خدمات به مردم هستند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید