خبرگزاری ایسنا: به گفته وزیر امور خارجه آلمان، این کشور نباید به پیروی از انگلستان، فروش و استفاده از خودروهای دیزلی را ممنوع اعلام کند.
زیگمار گابریل – وزیر امور خارجه آلمان – روز سه شنبه اظهار کرد که آلمان نباید همانند انگلستان، تولید و فروش خودروهای دیزلی را ممنوع اعلام کند چرا که وی بر این باور است که تاکنون شرکت های خودروسازی بزرگ آلمانی تحت تاثیر رسوایی زیست محیطی شرکت فولکس واگن در آمریکا متحمل خسارات و زیان های بسیاری شده اند.
نزدیک به دو سال پیش بود که رسوایی پرونده خودروهای دیزلی فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در آمریکا افشا شد چرا که پس از آزمایش های صورت گرفته مشخص شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده است.

فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارت اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

از آن زمان تاکنون در تمامی کشورهایی که از خودروهای دیزلی استفاده می کردند و بر این باور بودند که خودروهای دیزلی از خودروهای بنزینی پاک تر است، سایه شک و تردید انداخته شده است.

گابریل بعنوان یک سوسیال دموکرات همچنین عنوان کرد که تولید باتری مخصوص خودروهای برقی در آلمان از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و نیازمند حمایت دولت این کشور است.

دولت انگلیس قرار است تا سال ۲۰۴۰ تولید و فروش تمامی خودروهای بنزینی و دیزلی را در این کشور ممنوع اعلام کند تا بدین وسیله با معضل آلودگی هوا مقابله کرده و خودروهای دوستدار محیط زیست را بکار بگیرد.

پس از انگلستان، کشورها و شهرهای دیگری همچون فرانسه، مادرید، میکزیکوسیتی و آتن نیز می خواهند روند تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را متوقف کنند.

وزیر امور خارجه آلمان اظهار کرد:” من متقاعد شده ام که آلمان نباید بدنبال پیروی از تصمیم انگلستان و یا سایر کشورها، تولید خودروهای دیزلی را متوقف کند بلکه این کشور با بهمراه داشتن خودروسازان عظیم و قدرتمند درصدد حل مشکل آلایندگی این خودروها و در کنار آن توسعه و پیشرفت در ساخت خودروهای برقی باشد”.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید