?وقتی قصه رفتن استاندار جدی تر شد، یکهویی آقای نیکبخت از اون سر کشور پیام تسلیتی بابت مرگ دانش آموزان هرمزگانی عدل گذاشت روی یال چپ یکی از نشریات استان و در ادامه نیز چند رسانه استانی وی را استاندار محبوب همدان معرفی کردند.

?این محبوبیت به قدری هست که مردم همدان هنوز جناب نیکبخت نرفته ، جشن گرفته و برایش آش پشت پا پخته اند.

?گزینه دیگر وزارت کشور برای استانداری هرمزگان جناب رضوی است که این عزیز نیز مثل بازیکن ذخیره ، سالهاست یک پای ثابت استاندار شدن هرمزگان بوده ولی از بخت بد هر دفعه یک نفر دیگر معرفی کرده اند.

?نکته عجیب این قضیه اینجاست که برای انتخاب استاندار بومی گزینه های توانمندی نظیر آقایان امینی پور یا منصور آرامی نیز به چشم میخورد ، اما برخی از رسانه های استانی با ذکر اختلاف بین نمایندگان برای انتخاب یک گزینه بومی، بی میلی وزارت کشور نسبت به سپردن این پست مهم به مدیران بومی، باعث شده اند تا همچنان موضوع انتخاب استاندار حول محور رضوی و نیکبخت بچرخد.

?یکی نیست به این برخی رسانه های بومی بگوید ، بجای نوشتن استاندار محبوب همدان ، بجای نوشتن بی میلی وزارت کشور برای استفاده از گزینه های بومی، به جای نوشتن اختلاف بین نمایندگان استان بر سر تجمیع روی یک گزینه بومی، یک ذره هم خلاقیت نشان دهید و اگر خودتان را چشم و گوش جامعه هرمزگانی می پندارید بر انتصاب و لیاقت مدیران بومی پافشاری و اصرار کنید.

?اتفاقا بزرگترین نقش جراید و رسانه های استانی دقیقا در چنین مقطعی هست و بهتر است به جای نوشتن کلیشه های وی گفت وی افزود، کمی خلاقیت به خرج داده بر انتخاب یک استاندار بومی اصرار کنند.

?به بزرگواران کارشناس وزارت کشور هم باید گفت اینکه تجربه خوشایندی از انتخاب استاندار بومی ندارید دلیلی نمیشود که عملکرد و توانمندی باقی مدیران لایق و گزینه های مستعد بومی را زیر سوال ببرید.

?خدایی این توجیه را به چه مبنایی طرح کردید؟

?یعنی این همه فریاد و داد هوار ایام انتخابات را به این زودی فراموش کردید، مثلا قرار بود از اهل سنت برای پست های مهم مدیریتی بهره ببرید، قرار بود به مدیران توانمند مناطق مرزی اهمیت بدهید ، حال از وزیر زن که بگذریم از نشد نشد جناب روحانی که بگذریم این که یک مدیر لایق بومی بر مسند استان تکیه بزند که دیگر کف خواسته های حداقلی مردم استان است.

?حضرات کارشناس وزارت کشور به ما بگویید دقیقا چند سال باید صبر کنیم که یک استاندار غیر بومی بتواند با مدیران ادارات کل، شخصیت های سیاسی، جراید ، پتانسیل ها و منابع استان آشنا شود؟
لابد جواب این است : طبق معمول معمولا چهار سال طول میکشد ، والسلام.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید