روزنامه ابتکار: مدیر برگزاری نمایشگاه تجاری چین در ایران گفت: در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی حجم مبادلات ایران و چین ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.
کیان معتمدی مدیر برگزاری دومین نمایشگاه تجاری چین در تهران در کنفرانس خبری که به مناسبت هفته تجاری چین برگزار شد، گفت: برگزاری نمایشگاه هفته تجاری چین برای دومین بار در ایران موید وجود شراکتی عمیق بین ایران و چین بوده و تقویت روابط تجاری بین صنایع مختلف دو کشور را تسهیل می‌کند.
وی با بیان اینکه گمرک چین اخیرا اعلام کرده است که در نیمه نخست سال 2017 میلادی حجم مبادلات تجاری ایران و چین 31 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است، گفت: در طی سفر رئیس جمهور چین به ایران در سال گذشته دو طرف به توافق رسیدند تا مبادلات تجاری بین دو کشور را تا 600 میلیارد دلار افزایش دهند.
معتمدی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه عرضه کالاهای چینی در ایران که با حضور شرکت‌های مختلف چینی برگزار می‌شود بستری را فراهم می‌کند که در آن شرکت‌های چینی و صنایع ایرانی که به دنبال محصولات و خدمات از چین هستند بتوانند در راستای ایجاد روابط هر چه مستحکم‌تر گام بردارند.
مدیر برگزاری دومین نمایشگاه تجاری چین در تهران، گفت: در نمایشگاه تجاری چین کارآفرینان ایرانی این فرصت را خواهند داشت تا با شرکت در سمینارهای جانبی با همتایان چینی خود آشنا شده و به اطلاعات بسیار مفید و کاربردی دست بیابند.
وی افزود: بیش از 200 شرکت و سرمایه‌گذار تراز اول چینی محصولات و دستاوردهای خود را در حوزه‌های متنوعی از صنعت از جمله مواد و ماشین‌آلات ساخت تولید پیشرفته، وسایل الکترونیک خانگی، پوشاک و نساجی، طراحی داخلی و … در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد.معتمدی بیان کرد: ایران هم کالاهای مختلفی از جمله محصولات پتروشیمی، مواد معدنی و انواع سنگ‌ها به چین صادر می‌کند که برگزاری این نمایشگاه می‌تواند زمینه بیشتری برای صادرات به این کشور را فراهم کند.

نمایشگاه هفته تجاری چین در ایران از 28 لغایت 31 شهریور ماه 96 در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار می‌شود و از ساعت 10 تا 17 بعدازظهر آماده بازدید علاقه‌مندان است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید