غلامعلی دانشور در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس با اشاره به اهمیت و تأکید بر مسئله ازدواج در دین اسلام، اظهار کرد: دین مبین اسلام و مقام معظم رهبری و مسئولان کشوری و استانی به مسئله اشتغال و ازدواج آن‌ها اهمیت و تأکیدات فراوانی دارند که به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود که به ازدواج آسان  ترغیب شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان هم از وظایف خود می‌داند که به نحوه شایسته‌ای درزمینهٔ تسهیل ازدواج جوانان اقدام کند و خواستار همکاری سایر دستگاه‌ها جهت ازدواج آسان جوانان هستیم.

دانشور با بیان اینکه ۲۰ اداره عضو ستاد سازمان‌دهی جوانان هستند، تصریح کرد: هرکدام از دستگاه‌ها تکالیفی بر عهده‌دارند که بانک‌ها در جهت تسهیل پرداخت وام‌های ازدواج، اداره راه و شهرسازی در رابطه با واگذاری زمین برای زوج‌های جوان و همچنین اداره کار درزمینهٔ اشتغال آن‌ها همکاری لازم را درزمینهٔ ازدواج آسان برای جوانان دارند.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه در جهت جذب جوانان به ازدواج آسان و همچنین اشتغال آن‌ها اقدام کنند، اظهار کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم در امر ازدواج سخت‌گیری نکنند و جوانان را به ازدواج تشویق کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان از برگزاری مراسم ۷۰ ازدواج زوج جوان هرمزگانی به‌صورت نمادین خبر داد و گفت: مراسم ازدواج ۷۰ زوج جوان به‌صورت نمادین با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر سازمان‌ها برگزار شد که از زوج‌های جوان با اهدای هدایا قدردانی شد.

دانشور یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج را عدم اشتغال جوانان دانست و عنوان کرد: عدم اشتغال جوانان و سخت‌گیری خانواده در امر مقدس ازدواج و مسائل اقتصادی جامعه از دلایل بالا رفتن سن ازدواج در کشور است.

وی با بیان اینکه سن ازدواج در برخی از شهرستان‌های هرمزگان بالا رفته است،تصریح کرد: در پنج‌ماهه نخست سال جاری ازدواج‌ها در استان هرمزگان نسبت به سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان اضافه کرد: بخش زیادی از مشکلات جوانان با ازدواج برطرف می‌شود که استان هرمزگان در بحث ازدواج آسان موفقیت نسبی داشته است.

دانشور با اشاره به تفاوت ازدواج در فرهنگ ایرانی با کشورهای غربی، خاطرنشان کرد: ازدواج در فرهنگ ما با اساس احکام و تعالیم اسلامی است اما کشورهای غربی به این‌گونه مسائل اهمیتی و توجهی نمی‌کنند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید