تصویر چرا کودکان آبمیوه نخورند؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از میزان، مهرداد آقایی اظهار داشت: نوشیدنی هایی موجود در بازار دارای بزرگنمایی در میزان کالری و ویتامین هایشان است چرا که این آبمیوه ها بیشتر با قند غیر طبیعی شیرین شده و برای انسان به ویژه کودکان مضر است.

وی ادامه داد: آب میوه یک غذای سالم برای کودک است که پر ازویتامین، کلسیم و گاهی هم مواد مغذی برای رشد این قشر است. اما متاسفانه برخی شرکت ها با استفاده از عنوان آبمیوه اقدام به فروش آب و شکر و طعم دهنده ها به جای آبمیوه می کنند. ماده ای که برای کودک بیشترین خطر را دارد.

این متخصص تغذیه افزود: موضوع مهم این است که آیمیوه ها پر از کالری هستند و این کالری ناشی از قند طبیعی میوه است. مصرف زیاد آبمیوه طبیعی برای کودک هم ضرار دارد و باعث می شود کالری زیادی جذب کرده و امکان سوزاندن این کالری ها وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه آبمیوه به اشتباه جانشین میوه و سبزی کودکان می شود، تاکید کرد: خوردن زیاد آبمیوه همراه با اسهال، حالت تهوع و دل پیچه می شود. آبمیوه هیچ زمان فیبر میوه و سبزی را به صورت کامل ندارد.

آقایی تاکید کرد: برای درک این موضوع می توانم بگویم اگر یک لیوان آب پرتقال بگیرید، گویی فیبر آن را داخل میوه جا گذاشته و قند آن را گرفته اید. قندی که دشمن کودکان است. درست است که آبمیوه تازه ویتامین و مواد معدنی را حفظ می کند اما مصرف خود میوه برای کودک مفید تر است.

این متخصص تغذیه افزود: بهتر است برای کودکان در هر 5 وعده غذایی شان میوه و سبزی استفاده شود و تنها اندکی ابمیوه به کودک آن هم در صورت درخواست کودک داده شود. بهتر است میوه و سبزی غذای اصلی بوده و آبمیوه به عنوان مکمل استفاده شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید