احمد مرادی پنجشنبه شب در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه افزود: شکل رایزنی وزرای پیشنهادی در مجلس منطقی شده و برخلاف برخی دوره ها که وزرای پیشنهادی با20نفر همراه راهی مجلس می شدند تا با نمایندگان رایزنی کنند، در این دوره در فرآیندی معقول و درست، حداکثر سه نفر، وزرا را همراهی می کنند.
نماینده مردم بندرعباس ، قشم ، حاجی آباد ، ابوموسی و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بین وزرای پیشنهادی، یک یا دو نفر باید برای کسب رای اعتماد تلاش و رایزنی بیشتری کنند.
مرادی یادآور شد: هر پنج نماینده استان در مجلس تصمیم گرفته اند در فرآیند رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی مشارکت فعال داشته باشند و همگی برای سخنرانی در صحن علنی مجلس که بر اساس قرعه کشی انجام می شود، ثبت نام کرده اند.
*مصونیت خبرنگاران باید مانند نمایندگان مجلس باشد
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: جایگاه خبرنگاری از نظر قانونی خوب تعریف نشده و همان گونه که نمایندگان مجلس برای اظهار نظر در تمام مسائل داخلی و خارجی مصونیت دارند،این حق و جایگاه باید برای اصحاب رسانه و خبرنگاران هم در نظر گرفته شود.
مرادی ادامه داد: اگر در برخی محافل از ورود خبرنگار ممانعت می شود، پاسخ سئولاتش را نمی دهند و یا تهدیدش می کنند، بیانگر آن است که در جامعه ایران با وجود مدنی بودن، مشکلات رسانه ای نسبت به کشورهای دیگر پررنگ تر است.
به گفته این نماینده مجلس، خبرنگار نباید فعالیتش تنها به شرایط عادی و آرام محدود شود بلکه باید با انگیزه و تحول گرا باشد و بتواند حتی در فضای نامناسب و خشن رسالت خود را به بهترین شکل انجام دهد.
نماینده هرمزگان در مجلس تاکید کرد:اصحاب رسانه باید ضمن طرح مطالبات و خواسته های استان در سطح محلی و ملی در جهت تقویت وفاق حرکت کرده و از دامن زدن به اختلافات پرهیز کنند.
مرادی همچنین برای پیگیری خواسته های صنفی اصحاب رسانه استان و کمک به کاهش مشکلات این بخش ،قول همکاری داد.
این نماینده مجلس در پایان این آیین، با اهدای شاخه گل و لوح یادبود از فعالان رسانه ای حاضر در برنامه تقدیر کرد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید