کرم گودرزی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مرحله اول تعمیر این خط لوله در آذر سال گذشته، مرحله دوم در اردیبهشت و مرحله سوم در مرداد جاری به اتمام رسید.
وی یادآور شد: خط لوله 12 اینچ قشم – بندرعباس به طول 67 کیلومتر در سال 57 با هدف انتقال گاز تاسیسات نم زدایی گورزین به صنایع غرب بندرعباس و جزیره قشم به بهره برداری رسید.
مدیر منطقه6عملیات انتقال گاز ادامه داد: 40 کیلومتر از پوشش و 4 کیلومتر از خط انتقال گاز با توجه به عمر 38ساله این خط و نتایج پیگرانی هوشمند، تا پایان شهریور ماه در برنامه عملیاتی تعمیرهای این منطقه قرار دارد.
گودرزی افزود: این خط لوله ظرفیت انتقال 2 و نیم میلیون متر مکعب گاز در روز را به صنایع غرب بندرعباس دارا است.
وسعت جغرافیایی منطقه 6 عملیات انتقال گاز افزون بر 27 درصد از پهنه خاکی کشور، شامل استان های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و بخش هایی از استان یزد است.
افزون بر 2 هزار و 370 کیلومتر خطوط لوله فشار قوی در قطرهای چهار تا 56 اینچ که هزار و 300 کیلومتر آن در استان کرمان و 700 کیلومتر آن با اندازه 56 اینچ در استان هرمزگان قرار دارد توسط این منطقه مدیریت و کنترل می شود.
حدود 2 هزار و 500 متر خط لوله زیر در دریا عملیات این منطقه را از سایر مناطق عملیات انتقال گاز متمایز کرده است.
منطقه ٦ عملیات انتقال گاز با بهره گیری از سه تاسیسات تقویت فشار و پنج مرکز بهره برداری خطوط لوله، وظیفه انتقال پایدار، مطمئن و ایمن گاز را در این استان ها برعهده دارد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید