علی علیزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا هدف از برگزاری این گردهمایی یک روزه را حضور شرکت های دانش بنیان صادر کننده در کنار هم و تبادل اطلاعات عنوان کرد و افزود : اخداد با حضور رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،رسول دیناروند معاون وزیر ، رئیس سازمان غذا و دارو، مدیر توسعه بازار صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیر صادرات معاونت علمی فناوری و مسئولان منطقه در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود.
موانع و مشکلات صادرات محصولات دانش بنیان ،الزامات و راهکارهایی توسعه صادرات ، ارتباط افزایش میزان صادرات و بازار سازی بین المللی ،استفاده از ظرفیت های انتقال دانش فنی ،نقش استانداردهای بین المللی در توسعه صادرات از جمله محورهای این گردهمایی است که رئیس مرکز رشد بین المللی فناوری سلامت کیش بدان اشاره کرد .
وی گفت : همچنین در این گردهمایی معرفی شرکت های دانش بنیان صادراتی حوزه سلامت ،معرفی حمایت ها و مشوق های سازمان منطقه آزاد کیش و خدماتی که بخشهای دولتی به عنوان وزارت بهداشت معاونت علمی فناوری و شکوفایی و شرکت های داین رنش بنیان صادراتی ارائه می کنند مورد بحث و بررسی قرار می گیرد .
علیزاده ابراز امیدواری کرد که بتوان با برگزاری این گردهمایی و همچنین با حمایت و مشوق های ویژه زمینه ای برای توسعه صادرات بیشتر محصولات دانش بنیان در کشور فراهم کرد.
وی تصریح کرد: بررسی موانع و مشکلات و همچنین ارتباط افزایش میزان صادرات و بازار سازی بین المللی در این گردهمایی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و اظهارات تعدادی از شرکت ها نیز شنیده می شود .
علیزاده گفت : خدماتی که بخشهای دولتی به عنوان وزارت بهداشت معاونت علمی فناوری و شکوفایی و شرکت های دانش بنیان صادرات ارائه می کنند مورد بحث و نظر قرار می گیرد .
وی تصریح کرد: پس از پایان گردهمایی تمامی اعضای شرکت کننده از شرکت های صنعتی منطقه آزاد کیش و همچنین شرکت های دانش بنیان همچون شرکت همانند ساز بافت کیش دیدن می کنند.
رئیس مرکز رشد بین المللی فناوری سلامت کیش اظهار کرد: در کنار شرکت کنندگان دانش بنیان، سندیکاهای حوزه تجهیزات پزشکی و دارو نیز در این گردهمایی حضور دارند .
وی در مورد راه اندازی نمایشگاه دائمی محصولات حوزه سلامت کیش گفت : این نمایشگاه در صورت برگزاری برای معرفی کل محصولات کشوری خواهد بود که شرکت های عضو بصورت ویژه محصولات خود را در آن به نمایش می گذارند .
علیزاده به ایرنا گفت: در پایان این گردهمایی کارت عضویت افتخاری در مرکز رشد بین المللی فناوری سلامت رونمایی و به تمامی اعضای شرکت کننده این کارت ارائه می شود .
این گردهمایی با همکاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش ، مرکز رشد خانه سلامت کیش و سازمان منطقه آزاد کیش برگزار می شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید