علی رضایی سردره عصر یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین انشعابات غیرمجاز آب استان در حاشیه شهر ها قرار دارند.
وی افزود: افزایش هدر رفت آب، کاهش عمر مفید شبکه، احتمال ورود آلودگی به شبکه و ایجاد خطرات بهداشتی ناشی از آن از جمله پیامدهای نصب انشعاب های غیرمجاز آب است.
رضایی سردره تصریح کرد: در حال حاضر ساماندهی انشعابات غیرمجاز طبق یک برنامه ریزی منسجم و پس از ابلاغ قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز آب در حال اجراست.
وی تاکید کرد: استفاده کنندگان انشعابات غیرمجاز تا پایان شهریور ماه مهلت دارند نسبت به تبدیل وضعیت انشعاب خود اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: استفاده غیرمجاز از شبکه آب شهری براساس قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب ، برق ، تلفن، فاضلاب و گاز جرم بوده و مشمول جریمه تا دو برابر بهای خدمات مصرفی می شود.
این مقام مسئول گفت: در صورت تکرار استفاده غیرمجاز، نسبت به قطع انشعاب به مدت سه ماه تا شش ماه اقدام خواهد شد و همچنین مبنای محاسبه جریمه ها مطابق قانون فوق، بالاترین نرخ تعرفه می باشد.
رضایی سردره اظهار کرد: با توجه به مواد 3 و 4 قانون مذکور، امکان واگذاری انشعاب غیردائم با اخذ هزینه های انشعاب و تعهد رسمی املاک بدون سند وجود دارد که متقاضیان می توانند با ارائه مدارک فوق تا پایان شهریور ماه با مراجعه به امور آب و فاضلاب شرق و غرب در بندرعباس و نواحی (شهرستان ها) نسبت به مجاز سازی انشعاب خود اقدام نمایند.
هرمزگان دارای جمعیتی افزون بر یک میلیون و 600 هزار نفر است که شرکت آب و فاضلاب این استان 37 شهر با جمعیتی حدود یک میلیون و 100هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود دارد.
طبق اعلام شرکت آبفا هرمزگان سرانه مصرف آب شهروندان استان در بخش خانگی 111 لیتر در شبانه روز می باشد که نسبت به سرانه مصرف آب در کشور (150 لیتر در شبانه روز) رقم قابل قبولی است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید