محمود امانی بنی  افزود: چمدان ها و بار همراه زائران نخستین کاروان حجاج هرمزگانی صبح امروزبرای بازرسی
وارد ترمینال خارجی ( ترمینال شماره یک ) فرودگاه بین االمللی بندرعباس شد.
وی ادامه داد: نخستین پرواز زئران ازترمینال خارجی بندرعباس به مقصد مدینه منوره ساعت 8 صبح فردا صورت می گیرد وهواپیمائی جمهوری اسلامی ایران (هما) زائران را در قالب 11 کاروان و با 6 سورتی پرواز به سرزمین وحی منتقل می کند.
مدیر کل فرودگاه های هرمزگان اضافه کرد: هماهنگی های انجام شده با سایر ارگان ها موجب شده مشکلی در خروج و ورود پروازها وجود نداشته باشد.
امسال یکهزار و 670 نفر در قالب 11 کاروان ازاین استان برای انجام مناسک حج تمتع از طریق فرودگاه بندرعباس عازم سرزمین وحی می شوند.
از این تعداد یکهزار و 620 نفر زائر و 50 نفر عوامل اجرایی و پشتیبانی هستند.
تمامی اقدام های اولیه و زمینه های لازم از جمله واکسن، آموزش مناسک حج و کلاس های توجیهی برای این تعداد زائر انجام شده و محل اسکان آن ها هم در مکه و مدینه فراهم است.
کاروان ها هشتم تا دهم مردادماه سالجاری از این استان به حج تمتع اعزام می شوند و پنج روز در مدینه و 27 روز در مکه اقامت دارند.
پرواز برگشت حاجیان هرمزگانی هم بعد از 32 روز اقامت از 13 تا 15 شهریورماه سالجاری انجام می شود.
افرادی که در سال 1385 اقدام به نام نویسی برای حج تمتع کرده اند، امسال به سرزمین وحی مشرف می شوند.
در سال 94، در فاجعه رمی جمرات در منا همزمان با عید قربان سال گذشته، 464 زائر ایرانی شهید شدند.
در مجموع 645 نفر حاجی ( 642 زائر ، سه مدیر و معاون کاروان) از استان هرمزگان در قالب 6 کاروان به خانه خدا اعزام شدند که همه آنها در صحت و سلامت به استان بازگشتند.
طبق توافق به عمل آمده میان سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و کشور عربستان، امسال حدود 86 هزار زائر ایرانی به تدریج از دهه نخست مردادماه عازم حج تمتع خواهند شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید